The Verge: The Nintendo Switch 2 has officially been announced - The Verge
Eerste bemerkingen?
Heel blij dat het gerucht klopt dat hij backwards compatible is.
hoewel ik snap dat switch 1 lang genoeg uit is, ben ik nog totaal niet uitgekeken op die van mij.
In het algemeen lijkt het op een nieuwere, iets grotere en vermoedelijk snellere switch. Meer hoeft ook niet, formula van de switch was al top!
Heb enkel mijn twijfels over die joycon connectie. Die uitstekende connector lijkt mij een risico. Zal vast wel meevallen maar heb toch iets meer gemoedsrust bij de huidige joycons.
Heel benieuwd naar de prijs en de snelheid. Als hij dezelfde prijs heeft als de huidige switch dan ga ik hem wel kopen denk ik.
Vooral ook benieuwd naar de launch titles! Een nieuwe Mario Kart is op zich uiteraard al een fijne reden om 'm te kopen.
Same here. Als je deze aan je kids wilt geven zie die controllers heel snel kapot gaan. De huidige manier is veel sterker
Benieuwd naar het prijskaartje maar ik denk dat we hier wel eens voor gaan plooien als gezin. Time to retire the Wii.
Absoluut. Ik heb sinds kort wel Crash Team Racing gekocht. Ik vind dat wel een stuk plezanter/spannender. Wel moeilijker voor kinderen
Ik zeg nu nee, maar ik weet nu al goed genoeg dat het ‘ja’ gaat zijn op het moment dat hij uitkomt, overal gereviewd gaat worden en de reclame ons om de oren vliegt. Plus kinderen die hem dan ook wel zullen zien.
ik vind het vooral jamemr dat de controller saai zwart zijn. Maar dat is misschien muggenziften
Ik lees veel gemengde reacties op de Direct. De Switch 2 lijkt op papier een prima upgrade, maar de prijzen temperen het enthousiasme. 469,99 euro voor de console kan ik nog net verdedigen. Maar 80 tot 90 euro per game? Dat voelt als het overschrijden van een nieuwe grens.
Ik snap waarom dit gebeurt, maar het doet me diep zuchten. Ik ben een grote fan — altijd geweest — maar het voelt alsof Nintendo nu bewust de rek van onze loyaliteit opzoekt.
Tot voor kort wist ik zeker dat ik de Switch 2 op dag één zou bestellen. Nu zijn er vooral twijfels.
Ik denk, ben er bijna zeker van, dat er een hoop gekleurde opties komen ook.
Kan mij niet voorstellen dat dit het is.
Misschien proberen ze duidelijk een onderscheid te maken tussen switch en switch 2?
De eerste switch werd vanaf dag 1 met gekleurde joycons verkocht, vermoedelijk zullen switch en switch 2 nog een tijdje naar elkaar verkocht worden.
De prijs doet mij ook wel twijfelen. Dat en het feit dat ik nog super veel te spelen heb op de huidige switch. Die voelt zeker nog niet uit.
In tegenstelling tot mijn xbox, heb ik bij de switch (of nintendo in het algemeen) minder fomo. Nintendo games zijn niet zo snel “oud”, waar je vaak wel die nieuwe COD of Fifa of … wilt op de nieuwe console.
De nieuwe switch ziet er cool uit. Naast extra geheugen, groter en beter scherm, performance upgrade, zie ik geen schokkende features waarvoor ik hem MOET hebben. Camera ondersteuning etc zijn eerder gimmicks voor mij.
Als er een goede deal komt én de switch 2 is backwards compatible met alle games die ik hem en nog wil spelen, dan koop ik hem vast wel.
Verder nog heel tevreden van switch 1.
Ik heb zelf geen switch. Maar dit is de reden dat ik met de regelmaat van een klok een kijk om eentje te kopen. De spelletjes als smash bro’s en mariokart lijken me ideaal om zowel alleen op de trein of met vrienden te kunnen spelen zonder dat je er een tv voor nodig hebt. Voor mij lijkt de switch ook eerder een social party game device, en dan vind ik het playful design van de switch 1 daar beter bij passen. Het meer afgelikte design van de 2 roept bij mij allesinds niet hetzelfde gevoel op.
Maar ik kan ook helemaal mis zijn want ik heb geen switch
Met deze prijs begeeft de Nintendo Switch 2 zich in hetzelfde vaarwater als de Steam Deck (OLED). Tenzij je zwaar hecht aan hun – toegegeven, ijzersterke – exclusives, zie ik weinig meerwaarde. Zeker niet met slechts één echte launchtitel: Mario Kart World.
Eerlijk? Ik zou het niemand afraden om nú nog een Switch OLED te kopen – zeker als je er een op de kop kunt tikken voor een mooie prijs van iemand die de overstap toch niet kan weerstaan.
Dat alles zeg ik uiteraard vanuit een luxepositie: ik heb een gaming-pc, een PlayStation 5, een Steam Deck én een Switch OLED. Had ik alleen nog de eerste versie of geen andere platformen, dan dacht ik er wellicht anders over. Want de Switch heeft me al honderden fantastische uren opgeleverd en blijft voor mij een onmisbare console.
nu kunnen de burgeropstanden toch niet lang meer duren
Ik ga de switch 2 wel gewoon kopen. Zeker omdat je dan met de updates die worden uitgevoerd op de Zelda games, het spel kunt spelen in 4K. De games zelf vind ik inderdaad heel duur en vind het ook jammer dat nu sommige fysieke games een key bevatten die je moet invullen in de eshop, maar de prijs voor de console zelf valt heel goe mee in mijn opinie
Gaan nintendo games gratis updates krijgen? Ik hoorde dat er ook games zouden komen die betaalde updates voor de switch 2 krijgen? Een beetje zoals next gen/cross gen bundles bij ps5 en xbox
Oei wacht ik heb mij fout verwoord. Ik bedoel “gratis” updates🤣. Als je een lidmaatschap hebt dan krijg je bepaalde updates “gratis” die ze hebben laten zien in de trailer zoals die van botw en totk. Maar sommige spellen krijgen wel volledig gratis updates zoals Pokémon Scarlet (al hadden ze dat wel eerder mogen doen want het spel ziet er niet uit)