Ik breng hĆ©Ć©l veel tijd door op mān rollen en ook op Zwift. Af en toe ben ik wel eens te vinden voor een race, maar alleen is zo alleenā¦
Zou tof zijn om met meedere mensen samen te kunnen racen of eventueel zelf group races te kunnen doen.
Yes! 2-3 uurtjes per week nu (alleen in de winter, want anders is het veel te warm in de garage)
Jep, hier ook net gestart met het Zwift seizoen.
Enkel voor workouts of ook races?
Hier ook wel 3-4 sessies per week, maar vaak 's ochtends voor het werk.
Die vaste race reeksen zijn vaak op redelijk onhandige momenten vind ik
Net weer een race achter de rug. Sinds Zwift me van category C naar category B heeft gebombardeerd, eindig ik telkens als middenmotor. Niet echt motiverend
Ik heb vorige winter de zwift-hub aangekocht en vrij veel gezwift maar nog nooit een race gedaan. Beetje schrik dat ik direct moeten laten gaan.
Eind deze zomer verhuisd en sindsdien wat laten hangen. Momenteel is de fiets bij de fietsenmaker voor onderhoud en daarna vlieg ik er terug in.
Deze winter ga ik proberen of ik voor langere tijd ook tevreden ben met āMyWhooshā, dat is voorlopig nog gratis en kan volgens mijn beperkte ervaring evenveel.
Volgen jullie bepaalde trainingsschemaās? If so hoe plannen jullie die in? Vast moment?
Ik doe een mix van schemaās volgen en custom workouts. Ik vind persoonlijk āftp builderā en ābuild me upā 2 goede schemaās die in Zwift zijn ingebakken. Verder doe ik ook redelijk wat zone 2 workouts.
Andere vraag, welke trainer gebruiken jullie? Ik heb de (oude, end of life) Zwift Hub, maar ben aan het uitkijken voor een neiuwe
Voorlopig alleen work outs. Zou wel eens die tiny races willen proberen. Heb een Elito Suito trainer.
Die twee schemaās zijn inderdaad zeer goed, de laatste twee jaar ook gebruikt, misschien juist iets te zwaar. Ik heb de indruk dat je uw ftp een beetje lager moet instellen om mee te beginnen, wat ook logisch is, als je terug aan ftp-builder begint. Uwe ftp is ook dynamisch.
Ik ben altijd heel content geweest van Tacx, ik heb de verschillende doorlopen en ben nu nog steeds content van mijn originele Neo.
Ondertussen ben ik wel overgestapt op Rouvy, mij spreekt op dit moment de āvirtuele omgevingā meer aan. Races en events doe ik niet, ik hou niet van we starten op dat uur, ik wil juist de vrijheid.
Zwift hub is toch niet end of life? Vorig jaar paās gelanceerd (en aangekocht). Zou het zonde vinden als hij na 1 jaar al geen ondersteuning meer krijgtā¦
Hij wordt wel inderdaad niet meer verkocht maar bij mijn weten is de zwift hub one qua hardware identiek aan de classic maar heeft hij die āone cogā add-on standaard voorgeĆÆnstalleerd. Denk ik?
Zwift heeft wel op de FAQ aangegeven dat ze de āclassicā blijven ondersteunen.
https://support.zwift.com/en_us/zwift-hub-classic-faq-BJGQszTC5
Ik overweeg wel om die one cog add-on aan te schaffen!
Moest je hem verkopen, voor de geĆÆnteresseerden hier: aanrader, ik ben er als iet wat onfitte amateur heel tevreden van!
Ik zie het wel zitten om eens een Computer Club groep ride of zelfs race te doen!
Iemand al ervaring met MyWhoosh? https://www.mywhoosh.com/
Zou zogezegd een gratis alternatief zijn voor Zwift met basically dezelfde features
Nog geen ervaring nee. Ik vraag me wel af hoe zoān product gratis kan zijnā¦ . Kost toch miljoenen om te ontwikkelen en onderhouden?
Edit: Arc quote shares werken niet Zit dus geld van de Emiraten achter.
Vandaar ook deels de vraag: ben je zelf het product dan? When itās too good to be true it probably is ā¦
Yes ik!
Heb het vorige winter een aantal keer gebruikt.
Deze winter is het plan om enkel met mywhoosh te rijden en te zien of het full time op kan tegen zwift.
Mijn beperkte ervaring:
UX minder goed dan Zwift.
Minder ācooleā graphics. Ze gaan voor meer realisme dan zwift, maar ik vind het cartoon gehalte van zwift wel fijn.
Qua workouts, accuraatheid on par met zwift.
Qua compatibiliteit is het een stuk minder dan zwift (niet op macs, niet op oudere ipads etc)
Algemeen ben ik best tevreden (zeker omdat het gratis is) maar ik kan binnen een paar weken misschien een review plaatsen.
De races in mywhoosh daar kan je volgens mij vaak Ć©cht geld mee winnen?
Wat āhet product zijnā betreft,
Ik ging/ga ervan uit dat het nu gratis is tot de community groot genoeg is, zoals vele andere zwift concurrenten ooit begonnen zijn.
Een andere mogelijkheid is dat het een soort reclame platform is? Heel veel echte merken zitten in het spel, colnago fietsen, kledij van A merken. (Misschien willen ze geld verdienen door micro transacties Ć la skins in fortnite?)
Veel aannames, maar wat data betreft mogen ze mijn wattages en minuten gesport gerust hebben haha
Ik gebruik al enkele jaren de Wahoo Kicker Core en ben er zeer tevreden over.
Zwiften doe ik 2 a3 uur per week, een mix van workouts en group rides.
Er is momenteel een mini competitie aan de gang met enkele Gentse wielerclubs, georganiseerd door Robocyclo. Je hoeft geen lid te zijn van een club je kan ook inschrijven als onafhankelijke.
Het start als een group ride en halverwege wordt het startschot gegeven en is het racen tot de finish. Er zijn 2 categorieen: A en C waarbij A iets vroeger aan de race begint en C het wat gezapiger aanpakt met op het einde een race. Deze week was de 2de rit.
De volgende races zijn op:
- RIT 3 - Dinsdag 9 januari - 20u
- RIT 4 - Dinsdag 6 februari - 20u
- RIT 5 - Dinsdag 5 maart - 20u
Je kan nog steeds inschrijven op: