🩺 Notion-dokter gezocht!

Een beetje een gekke vraag. Ik ga proberen niet te gefrustreerd te klinken! :smile:

Wij gebruiken Notion ondertussen zo’n vijf jaar in ons bedrijf (met een team van ± 10 mensen), en het is uitgegroeid tot het “besturingssysteem” van ons bedrijf: projectmanagement, CRM, sales, een wiki met vanalles en nog wat erin en dé plek waar al onze meeting notes gedumpt worden.

Het probleem is dat er in die jaren een grote legacy is opgebouwd. Twee operations managers hebben er elk hun stempel op gedrukt en allebei een soort van, tja, kerkhof achtergelaten: dubbele en outdated informatie, databases die structureel rammelen, een wildgroei aan wikipagina’s en team spaces, en een mix van Nederlands en Engels door elkaar. En de laatste tijd helaas ook veel opgeklopte AI-proza (waar ik me zelf nog het meest aan erger).

De conventies om Notion “in bedwang” te houden die we ooit afspraken zijn stilaan vervaagd, en niemand durft het nog aan om er structuur in te brengen.

Wat het extra zuur maakt: Notion is de afgelopen jaren écht wel enorm verbeterd, maar wij benutten veel van die nieuwere features niet. En Notion AI, dat in theorie geweldig is, levert bij ons matige resultaten op, simpelweg omdat onze data slecht gestructureerd is en de AI-feature ook put uit materiaal dat eigenlijk al lang niet meer up-to-date is (garbage in, garbage out).

Kortom, we zijn op het punt gekomen dat het ons dagelijkse werk eerder bemoeilijkt dan helpt. En ik heb zelf de tijd niet meer om dit aan te pakken. Wat ik zoek is een soort Notion-dokter: iemand die ik kan inhuren om onze setup grondig onder handen te nemen. Niet zomaar wat rondkliktken en dingen in de trash gooien, maar iemand die desnoods van scratch durft te herbeginnen: eerste data exporteren, opkuisen (met onze hulp), opnieuw importeren, de databasestructuur fundamenteel verbeteren, en samen met ons heldere richtlijnen opstellen. En idealiter ook mijn team opleidt zodat iedereen zelf verantwoordelijk wordt voor zijn eigen content: reviewen wat relevant is, weggooien wat we niet meer gebruiken. Het doel: vanaf september met een propere lei verder.

Mijn twee vragen:

1. Herkent iemand zich hierin? Ja, ik ben op zoek naar herkenning :smiley: Andere early Notion-adopters (met een team) die deze frustratie delen?

2. Kent iemand een goede Notion-consultant of “Notion-dokter”? Iemand die niet alleen de tool zelf goed beheerst, maar die ook goed is in het herstructureren van wat in feite het besturingssysteem van een bedrijf is. Liefst iemand lokaal met wie we gewoon eens een paar keer kunnen afspreken.

Alle tips, ervaringen of aanbevelingen zijn welkom. Alvast bedankt!