Ik overweeg om een monitor te kopen om enerzijds op te gamen (ps5), anderzijds op te werken (standaard mails etc, niets grafisch of zwaar) en wat Netflix en co te kijken.
Budget is rond de 400 euro. Hebben jullie aanraders?
Thanks!
Ik overweeg om een monitor te kopen om enerzijds op te gamen (ps5), anderzijds op te werken (standaard mails etc, niets grafisch of zwaar) en wat Netflix en co te kijken.
Budget is rond de 400 euro. Hebben jullie aanraders?
Thanks!
Ik ben grote fan van de Ultrasharp reeks van Dell. Heb zelf een U2715H (2ehands voor 150 EUR gekocht), niet de allernieuwste maar meer dan genoeg voor office-work en af en toe wat klein grafisch werk.
De laatste versies zijn wel vrij onbetaalbaar geworden.
Redelijk content van mijn Odyssey G7, en wel hierom:
2dehands te vinden voor rond de 400
Ik heb een Benq PD2700U
4K 27 inch.
Super tevreden van, zowel voor call of duty als werk. Ik ben een “single” monitor persoon en heel tevreden van. Tout court over benq.
Op sommige plaatsen nog te koop, iets boven jouw budget maar ik ben ervan overtuige dat gelijkaardige, nieuwere modellen zeker de moeite zijn! Ik heb die van mij nu 3 jaar.
Sinds een jaar deze. Zeer content van.
https://www.coolblue.be/nl/product/883771/samsung-ls27a800ujpxen.html
4K, vlot aansluiten via USB-C en laptop laadt ook op.
Ik game er wel niet op …
Iemand ervaring met MSI monitoren?
Op het werk hebben wij een 20 tal 24 inch MSI monitoren staan maar daar wordt niet op gegamed. They do the job.
Zelf al een 6 tal jaar in het 27 inch 4k LG segment. Moneteel deze en bijzonder tevreden van voor alle doeleinden: https://www.coolblue.be/nl/product/914329/lg-27up85np-w.html
Heb exact dezelfde monitor . Ook heel tevreden van (en geen gamer).
Net geleerd dat de laptop idd ook oplaadt via USB-C, een kabel minder op mijn bureau
Dus ook voor gamen aan 60hz?
Ik ben super content van mijn iiyama ProLite 34" curved 21:9 120Hz scherm. Er zit een ingebouwde KVM switch in waarmee je makkelijk tussen verschillende apparaten wisselt. Toetsenbord en muis zijn op het scherm aangesloten en wisselen zo ook mee tussen de apparaten.
Als ik van thuis werk sluit ik mijn laptop aan via USB-C en kan ik direct beginnen. Daarnaast switch ik vrij vlot naar mijn thuis PC of laptop van mijn vrouwke.
De USB-C levert wel te lage wattage om mijn laptop op te laden, maar ik heb dit opgelost met er een goedkope docking tussen te steken.
Aangezien dit 21:9 is, is het misschien niet ideaal voor PlayStation.
Ik game niet zo vaak maar ik pas geen instellingen aan dus neem aan dat refresh rate op 60hz blijft. Zou ik eens moeten dubbel checken.
Komt er een koopgids door @Aster?
Ja hoor, maar een dochter van 6 maand neemt iets te veel van mijn tijd in beslag.
Kort:
Belangrijk voor office gebruik: formaat en resolutie. 1440p is meestal wel voldoende, 4k is overkill tenzij je echt hele veel ruimte wil
Budget: 1080p en betaal niet meer dan 150 euro
Creators: 1440p of 4k plus check de kleur echtheid
Gamers: resolutie afhankelijk van je computer systeem maar meestal 1440p
Speel je shooters, is hoge refreshrate belangrijk maar 150mhz is voldoende.
Bekijk ook het formaat:
wil je ultra wide of niet.
<24 inch is klein tenzij voor regulier office gebruik
creators >27inch al dan niet in combo met 4k
Qua aansluitingen: zit er een usbc charging poort op, zodat je de laptop met 1 kabel gemakkelijk ka verbinden.
Ik heb deze besteld: iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 - Curved Ultrawide Monitor - USB-C Dock - In hoogte... | bol
De KVM switch en USB-C aansluiting waren extra argumenten voor mij. Benieuwd of het een goede keuze is…
Same
Merci voor de tip
Nog iets waar ik deze week aan herinnerd werd: 4k schaalt in mijn ervaring een stuk beter dan 1440p op mac.
Op mijn 4k scherm is alles even groot als op een 1080 scherm, maar gewoon veel scherper.
Bij een 1440 of 2k scherm is alles naar mijn mening vrij klein.
119 euro: full hd, 180hz, 27 inch
wel curved.
Megekko.nl - Gigabyte GS27FC 27" Full HD 180Hz Curved VA Gaming monitor
99 euro , full hd , 75 hz
perfect bureauwerk scherm aan zeer scherpe prijs
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_hp-monitor-m27fw-27-75hz-5ms-full-hd-2h1a4aa-1971441.html