OpenAI lanceert Atlas, browser met ingebakken ChatGPT

Today we’re introducing ChatGPT Atlas, a new web browser built with ChatGPT at its core.

AI gives us a rare moment to rethink what it means to use the web. Last year, we added search in ChatGPT so you could instantly find timely information from across the internet—and it quickly became one of our most-used features. But your browser is where all of your work, tools, and context come together. A browser built with ChatGPT takes us closer to a true super-assistant that understands your world and helps you achieve your goals.

En, geef jij OpenAI toegang tot ál je browsing?

https://openai.com/index/introducing-chatgpt-atlas/

2 likes

Ik denk dat als je Google producten gebruikt, surft met Chrome en dan dingen aan Gemini vraagt, je in dezelfde richting gaat. De AI zit niet in de browser ingebakken maar het komt volgens mij al in de buurt.

1 like

Puur omdat het ChatGPT Atlas noemt en niet OpenAI Atlas of gewoon Atlas ga ik het lekker niet proberen. :smiley:

Hoe Facebook over een periode van 10 jaar een boomerproduct geworden is, is ChatGPT dat in mijn ogen op 2 jaar geworden. #sorrynotsorry

4 likes

Wat maakt het volgens jou een boomerproduct?

Die Ask ChatGPT sidebar is handig want die herkend ook de context (als je bv tekst selecteert). Het enige dat ontbreekt zijn extensies (password manager bv). Je kunt rechtsboven op de blauwe knop drukken en extensies toevoegen vanuit de Chrome Store.

Het feit dat elke 50-60’er die ietwat met een computer kan werken niets kan zeggen zonder ChatGPT te vermelden of in een gesprek/discussie “Wacht, ik vraag het eens aan Chat!” moet zeggen.

6 likes

Wel biased want je kunt die data controls gewoon uitzetten.

Is dit dan vergelijkbaar met (een reactie op) Comet van Perplexity?