Opvolger Chromecast

‘Google TV Streamer’. Google en namen :smiley:

Also, zit dat stilaan niet gewoon ingebakken in elke TV?

1 like

Als het enkel kan casten lijkt me dit inderdaad super overbodig gezien de meeste tv’s tegenwoordig build in chromecast hebben.

Als je er apps op kan zetten, dan is er nog een nut misschien. ( Voor TV apps die nog geen native tv versie hebben. Zoals GoPlay app, F1 app, … daar bestaat voor mijn samsung tv geen app voor) .En ik geef ergens toch voorkeur aan een app op de tv op mijn programma te starten dan via een app te casten.

Aangezien de meest recente Chromecast enkel nog met Google TV te verkrijgen was, neem ik aan dat de Streamer ook een volwaardige Android TV variant zal draaien.

Ik zie hier wel nog steeds de meerwaarde van in.
Een oudere TV kan nog perfect werken maar totaal geen werkende Smart TV features meer hebben.
(De Philips TV in onze living is 10 jaar oud, maar werkt nog perfect en beeldkwaliteit is nog dik ok, in vergelijking met de LG C1 uit mijn mancave).

Om die Smart te maken hangt er een Chromecast with Google TV aan.
Daarmee heb ik alles wat ik nodig heb.
Alle zenders, alle apps.

En die kan ik Smart houden, zolang hij nog blijft werken kan er om de 4-5 jaar een nieuwe “Chromecast” aan.

Voor mij mag een TV echt gewoon een panel zijn met een HDMI ingang.

4 likes

Zoals de huidige chromecasts zal deze ook Android TV hebben. Ik heb de chromecast 4k met Android tv en moet zeggen dat ik zelden nog cast, steeds de afstandsbediening gebruik.

Hier kan je dan inderdaad de apps die jij benoemd op installeren.

Geen idee wat de meerwaarde t.o.v. de huidige chromecasts is, maar vermoedelijk snelheid en geheugen?

Alleszins wint een chromecast voor mij altijd van eender welke smart tv. Het smart gedeelte van onze tv gebruik ik nooit, gaat hoogstwaarschijnlijk ook sneller outdated zijn dan mijn chromecast.
Een nieuwe chromecast of “streamer” is ideaal voor tv’s van 5+ jaar oud die geen updates meer krijgen.

1 like

Is nog niet duidelijk of er een volwaardig Android TV op zal draaien of het beperkte Google TV zoals de huidge Chromecasts hebben. (Zal eerder dat laatste zijn I guess)

Destijds was dat nog interessant met de NVIDIA Shield omdat de meeste TV’s hun ‘smart’ functies op niets trokken, je had dan een goed TV bakske in de plaats van die (meestal trage) SmartOS’en waar je ook niet altijd voor alles apps had.

Hoe meer mensen een nieuwere TV hebben, hoe obsolete’er dit product is in mijn ogen.

1 like

Ik gebruik mijn chromecast op een projector, wat volgens mij nog niet standaard ingebakken zit, dus lijkt me wel een goede opvolging voor de oude. Mijn eerste chromecast gaat al mee van 2017, dus goed gerief :sunglasses:

Ah cool, Google Home zit er ook op. Hopelijk heeft het optie om snel de deurbel camera te tonen als iemand belt aan de deur.

Voor mij mag een TV echt gewoon een panel zijn met een HDMI ingang.

Dit :heart_eyes: Verkopen ze dat zelfs? Want dat zou echt wel geweldig zijn (indien ook goedkoper dan fully integrated toestel). Ik gebruik toch enkel chromecast en voor audio puur soundbar/subwoofer dus heeft ook geen speakers nodig.

Helaas, er zijn er, maar veel te weinig.
En de TV’s die zonder komen zijn ook niet meteen topmodellen te noemen.

Bij Monitors ligt dat gelukkig (voorlopig) nog anders.
Van de Samsung G9 Oled, weet ik dat er een versie is zonder Tizen, die veel vlotter werkt, maar dus niks smart heeft (fine for me, come to daddy!).

TechQuickie had er paar maanden terug een goede uitleg voor, waarom we niet meer “Dumb TV’s” zien.
Komt er op neer dat de fabrikanten geld verdienen aan de ad rommel die ze mee versjacheren met hun TV’s.
Helaas is ook Google TV in dat zelfde bedje ziek, ads op het home scherm…

1 like