Overschrijvingschaos

2 bedenkingen.

  1. Waarom duurt het soms enkele dagen vooraleer een transactie zichtbaar is in je bank app.
  2. Waarom zijn die transacties hun medelingen zo crap? Zelf als die persoon via Payconiq een mooie mededeling maakte, wordt die soms omgevormd naar iets onleesbaar.
  3. Ivm de afzender van de rekening: Kan KBC ofzo niet na een tijdje weten, oja, dit is een Delhaize, en niet Random BVBA.

3 bedenkingen dus :slight_smile:

Er zijn toch veel banken die in Europa direct overschrijvingen uitvoeren zodat het géén dagen duurt maar letterlijk binnen de minuut op de ander zijn rekening staat? Bij kleinere banken heb je daar misschien wel last van … zoek op “instantoverschrijvingen” in het Nederlands.

Hangt inderdaad van type overschrijving af.

Qua betere mededelingen:

  • Inderdaad, vreemd dat er niet meer matching wordt gedaan tussen de formele namen (bvba’s) en wat ze zijn (een Delhaize-franchise). KBC toont logo’s, dus je zou denken dat het team daarvoor nog meer intelligentie toevoegt aan dat overzicht.
  • PayPal ‘integratie’ van KBC is bijzonder teleurstellend op dat vlak. Je kan je PayPal-overzicht zien binnen de KBC-app. Maar in je rekeningoverzicht staat er nog altijd een generieke PayPal-betaling.

Dat gezegd. Ik ben zelf niet echt into PFM. (Personal Finance Management, ie grafieken, categorieën, …)

Volledig akkoord. Het is hier soms echt gaan tracen wat we op een bepaalde dag gedaan hebben om te weten waar een betaling voor was. Alle ‘innovatie’ die banken verkondigen ten spijt blijft het soms absuurd hoe complex de meeste courante bankzaken verlopen

2 likes