Waarom ben je overgestapt? Ben zelf heel tevreden van bitwarden…
Op zich werkte dat wel ok.
Ik was geen fan van de manier op paswoorden te delen met mijn vrouw. Nieuwe wachtwoorden werden opgeslagen in “mijn” map en moest deze dan telkens verplaatsten naar “onze” map.
Misschien gewoon niet correct opgezet ofzo.
Was niet echt op zoek naar iets nieuw, maar had al Proton VPN, en wou Proton Mail en Proton Pass eens proberen. Uiteindelijk vond ik de UI van Proton Pass veel moderner en ben wel fan van hun “ideologie”
Op mijn werkplekken gebruiken we Dashlane, gelinkt aan Microsoft zodat medewerkers via SSO aan hun Dashlane kunnen. We hebben ook een map met gedeelde logins per team.
Wel benieuwd of Proton Pass hier zou werken. Zijn er hier mensen die Proton Pass in werk setting gebruiken?
Dashlane was meer eerste paswoord manager, mijn vriendin ook overtuigd en gewoon tevreden. Tot op een dag we allebei al onze paswoorden kwijt waren. Sync stuk en alles was lokaal ook verwijderd. Gelukkig was dit pre 2FA (voor 2FA alomtegenwoordig was) en kon ik wachtwoord vergeten doen en alles resetten. Daarna overgestapt naar een goedkope pw manager die encrypted backups op je google drive zette. Moest die kapot gaan kon ik nog altijd die backup ontgrendelen.
Was toch wel heel teleurgesteld toen…
Normaal kan je kiezen in welke map je een wachtwoord wilt opslaan.
Ja default pakte hij echter steeds die van mij, dus moest er altijd aan denken om “onze” te pakken. Vermoedelijk kan je dit wel wijzigen maar vond het niet direct.
ah verdorie, aan het verlies van die 2FA heb ik nog niet gedacht!