🔐 Password managers

Ik gebruik momenteel een Amerikaanse password manager, en wil graag overschakelen naar een Europees alternatief. Ik heb er 2 gevonden die me wel aanstaan: pCloud Pass en Proton Pass.
Heeft iemand hier ervaring met een van die twee?

1 like

Ik gebruik nu een half jaar (of zelf al een jaar) Proton Pass. Mega content van en amper iets op aan te merken. Het is ook fijn dat dit past in het ecosysteem van Proton. Eens je Proton begint te gebruiken, wordt het moeilijk om er van af te stappen. :wink:

2 likes

Nothing beats a good vendor lock-in :smiley:

3 likes

werkt de 2FA vlot? en het delen van wachtwoorden met familieleden?

Kijk ook hier eens:

Daar is exact hoe ik bij Proton en pCloud uitkwam😅

1 like

Ik nu ook sinds enige tijd proton.
Vooralsnog heel tevreden van.
Goede app, chrome extensie ook heel goed.

Enige wat niet goed gaat is AWS. Daar wilt hij steeds email inloggen bij accountID. Om het op te lossen heb ik een login opgeslagen waarbij mijn username/email mijn accountId is en vul ik gewoon email zelf in.

Ik gebruik de gratis versie maar overweeg wel te betalen om werk en privé wachtwoorden op te kunnen delen.

1 like

Overgestapt van Bitwarden naar ProtonPass en zeer tevreden van Proton :+1:t2:

2 likes

Enkele jaren geleden begonnen met LastPass (niet meer te vertrouwen). 2 jaar geleden overgestapt naar 1password (heel goed) maar sinds 2 maanden ook Proton Pass gebruiker. :heart_eyes:

In vergelijking met 1password zit Proton Pass redelijk dichtbij qua features maar goedkoper (als je abo neemt).

Leuke is ook dat je gemakkelijk alias e-mailadressen kan aanmaken met een @passmail.net domein en deze afsluiten als je ze niet meer nodig hebt.

2 likes

Als in je threat model “de amerrikaanse overheid kan elke bedirjf in de VS dwingen om toegang te verlenen tot al je data zonder dat de gebruiker hiervan op de hoogte is” staat, dan zijn er nog wel een heel groot aantal andere zaken die je niet meer opi internet kan doen

Waarmee ik niet wil zeggen dat men daar niet kritisch mag naar kijken of dat Proton Pass een slecht product zou zijn.

Kris, 1Password gebruiker

1 like

Als Android en Chrome user vind ik het persoonlijk moeilijk om afstand te doen van de Google account keychain. Automatisch zijn overal mijn wachtwoorden gesynchroniseerd en best wel cleane UX. Snap de concerns wel, maar door debacles als LastPass ben ik niet snel geneigd een ‘kleine’ speler te vertrouwen

2 likes

Idem. Heb niets moeten configureren, werkt gewoon.

Ik gebruikt een combinatie van Google en Bitwarden, zeer tevreden van. Is er een reden om specifiek een Europese manager te gebruiken?

1 like

Ik betaal graag voor een password manager, dat is de enige security tool die je als prive persoon zeker zou moeten hebben.
1Password gebruiker hier al gedurende lange tijd, en nu al bij twee werknemers gezien dat als het bedrijf een corporate license heeft, je daar je eigen Family account gratis kan onder steken.

1 like

Iets gebeurd met Lastpass? :face_with_peeking_eye:

Enkele breaches in het verleden. Laatste was in 2022. :smile:

2 likes

Overgestapt naar Proton Pass. Werkt vlot.

Enige wat ik nog niet gevonden heb: kan je op Mac app uit Dock halen, en enkel als menubar draaien?

Ik denk het niet, @SibianDG? (Bron: Quick view / mini-app feature in MacOS – The Voice of the Proton Community)

3 likes

Heb nu ook al enige dagen Proton Pass :slight_smile: het enige wat precies niet werkt, is kredietkaartgegevens invullen (Firefox op Windows)

1 like

Ik heb geen ervaring met de Mac app, dus dat weet ik niet…
Krediekkaartgegevens invullen zal in de winter/lente zijn volgens de road map op de blog van Proton.

1 like

Same here, Bitwarden naar Proton Pass en zeer tevreden.

Ik heb wel gemerkt dat met Sophos firewalls de Proton apps nog wel eens geblokkeerd worden.
Sophos werkt met bepaalde categorieën van sites om te blokkeren (gambling, games, NSFW,…) en ergens zit Proton er tussen.
Je network admin kan die categorieën aan of uitvinken.

Voor de rest zeer tevreden zeker op Android

1 like