Perplexity AI zoeken

Zijn er hier mensen met ervaring met AI powered search engines als Perplexity (opergericht door een aantal Google AI personen) ?
De links die je bij je zoekresultaten krijgt, laten validatie toe. Het verstaat Nederlands, is up to date en ik heb het nog niet op hallucinaties kunnen betrappen.
Aan de min-kant: de atnwoorden over code gerelateerde vragen zijn een stuk minder dan ChatGPT en anderen

Voor code lijkt het me idd niet de beste, maar ik gooi er veel business gerelateerde vragen in gewoon om heel snel veel relevante artikels en insights te kunnen vinden en daar is het echt wel heel goed in.

1 like

Ik heb het deze week pas ontdekt, ziet er cool uit!
De interface met die sidebar is a bit much for me, maar wel echt en cool product.

Arc (fanboy hier) heeft gisteren een YouTube video gepost waar ze (ik vermoed) perplexity integreren in arc en nog meer seamless maken. (Zou ook andere AI of zelf gebouwde AI kunnen zijn).

1 like

Zijn er nog mensen die Perplexity ervaring hebben intussen?

Ik wil al even van Google af, maar:

• Bij Kagi stoorde ik me wat aan de laadtijden en UI. En vooral: ik Google eigenlijk best veel naar adressen of openingsuren.
  • Idem bij Duckduckgo.

Perplexity kon alleszins correct antwoorden op de vraag welke supermarkten vandaag open zijn in Oostende, waar ik op weekend ben.

Werkt Perplexity goed voor dat soort day-to-day dingen?

1 like

Da’s helaas toch een zware hallucinatie.
Er bestaat geen Frituur 't Hoeksken in SLH, noch is hier een Geraardsbergsesteenweg.

De vraag was puur hypothetisch btw :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik schrijf het nog niet af, Google frustreert mij al jaren.
Zelfde met Google Assistant.
De tech van vandaag laat zoveel betere antwoorden toe…

Het concept “next sunday” is hem jammer genoeg nog niet bekend. Het antwoord op de tweede prompt is ook hallucinatie, OHN was een aantal weken geleden.
En hij heeft wel de goede links waar de juiste informatie in staat :frowning:

Ik gebruik perplexity wel af en toe voor standaard zoekopdrachten (waar ik normaal wikipedia of iets dergelijks voor zou openen), maar wat betreft openingsuren nog steeds Google.

Inderdaad, voor searches waar je info wil samebrengen is het echt goed en is de synthesetekst meestal spot-on.
Voor “simpele” opzoekingen (e.g. weet de naam van een bedrijf, maar is dit een .com .ai .io) is het soms net te traag en is het trager dan Google