Playtesters gezocht voor VR zeilsimulator (Quest)

Davy Loots en ikzelf ontwikkelen met steun van het VAF gamefonds een VR zeilsimulator met hyperrealistische sailing physics (net echt zeilen dus) en zoeken daar playtesters voor. Heb je een Quest VR bril (Quest 3, Quest 2 of Quest Pro) en wil je wel eens (leren) eSailen, dan kan je nu Spatial Sail uittesten in App Lab (Meta Quest store). Er zit ook een racemode in, waarbij je een wedstrijd vaart tegen 4 NPC’s (zeilbots die autonoom varen & racen).

Je kan de zeilsimulator gratis & zonder verplichting installeren en gebruiken, we zouden het wel appreciëren als je na het playtesten de feedback survey invult (duurt maar enkele minuten).

In de inleiding van de survey vind je alle informatie hoe je de app kan installeren via de Meta Quest store (App Lab): Playtesting feedback survey (Google Forms)

ps: Heb je geen bril, maar wil je wel eens zien hoe Spatial Sail eruit ziet, dan kan je de hier de gameplay trailer bekijken: Spatial Sail Trailer.mp4 - Google Drive - en alsnog de feedback survey invullen als je wil. Of je kan natuurlijk hier een reactie posten.

Alvast enorm bedankt, vrienden !!!

6 likes

Zeer fijn idee! Ik voel een samenwerking met de Nederlanders van Kayak VR opkomen.

1 like

Getest en ingevuld!

Ik vond het leuk, maar kan hier en daar nog wat polish gebruiken.
Komt de app ook in het Vlaams beschikbaar? Na het kijken van Over de Oceaan kende ik een paar termen. Waarvan ik de Engelse wrs wel kan afleiden.
Jibbing = gijpen?
Luffing= loeven?

Als er een 3e seizoen van Over de Oceaan komt kan dat mogelijks wel een leuke samenwerking opleveren en goeie reclame :wink:

1 like

Ja, ik ken de mensen achter Kayak VR (nog) niet maar het zou leuk zijn eens van gedachten te wisselen. Er zijn zeker synergieën te bedenken!

Bedankt Stephan voor het playtesten en de feedback!

Het game is inderdaad verre van af, we hebben nu de focus gelegd op een realistische ‘vaar-UX’, die de basis moet leggen voor het potentieel om “echt” te leren zeilen in de simulator. Ervaren zeilers die nu een wedstrijd varen, zijn echt enthousiast over dat realistische gevoel.
Maar de lessen voor beginners zijn nog ‘alpha’: daar gaan we moeten inspelen op de feedback van de plaatesters om te kijken waar ze welke ondersteuning en feedback nodig hebben.

Lokalisatie is gepland, maar gaan we pas in een latere fase doen. Maar je zat heel juist met gijpen & loeven. Mocht het je interesseren, we hebben een Notion webpage met een aanzet van de vertaling EN-NL van de belangrijkste zeiltermen

En ja, een partnership met een mediabedrijf of TV-programma zou leuk zijn, we zijn die pistes aan het verkennen. Er schijnt de komende jaren wel een en ander mbt zeilen op TV te zullen komen :sunglasses:

Ha, als iemand dat snel last heeft van motion sickness in VR: zijn er mensen dat in jullie game zowel motion sick als zeeziek zijn? :wink:

Ziet er heel cool uit! Misschien nog een tip: al eens gesproken met de mensen van de Liftoff drone racing simulator? Als ik het me goed herinner zijn dat ook Belgen.

Hey Simon, heel terechte vraag: het lijkt er op dat vatbaar zijn voor VR sickness en zeeziekte voor een groot deel samenvalt. Voor 1 op 5 beginnende zeilers betekent zeeziekte het einde van hun zeil ambitie. Je zou ziek worden in onze VR simulator als een 1ste selectie kunnen zien :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nee, serieus: da’s ook een van de dingen die we uit de playtesting willen leren: is de sim met de golven die er nu in zit voor veel players oncomfortabel? Voorlopig lijkt het mee te vallen: zo een 10% van de testers - die in het algemeen trouwens ook last hebben van VR sickness.

Lift off is Inderdaad een coole drone sim met realistische physics & controls ontwikkeld door het Hasseltse Lugus Studios. Zo realistisch dat Oekraïense soldaten er mee zouden trainen!
Onze VR developer heeft ook voor Lugus gewerkt, er is dus een lijn.

1 like