Typisch Plex issue dit.
Heb het jaren geleden ook gehad op mijn Synology.
Komt ook nergens een foutmelding van wat er juist misloopt.
Probleem was bij mij dat Plex user geen rechten heeft om de mappen te traversen (recursief inkijken).
Dus op “TV Shows” mag Plex dan wel rechten hebben, maar het moet ook rechten hebben op de daarboven liggende mappen.
Met dit commando krijg je alle rechten recursief te zien:
Mogelijks maar half bruikbaar indien je het op een Ubuntu image aan het opzetten bent, maar ik heb recent een hele Plex/Sonarr/Radarr/etc. setup opgezet op een Synology NAS waarbij ik de guides van Dr. Frankenstein gevolgd heb. Misschien dat je in de sectie omtrent permission fixes ook de oplossing voor jouw issue vindt: Step 2: Setting up a restricted Docker user and group then obtaining IDs
Ik heb de Amplifi HD router ook
Amplifi port-forwarding lijkt nu ingesteld op jouw publieke (WAN) IP 87.x.x.x. Hier moet je een lokaal IP invullen die Amplifi zelf toegekend heeft aan jouw Plex device (standaard bij Amplifi HD herken je het aan 192.168.0.x). Je kan gemakkelijk in de Amplifi app → Clients → de Plex device zoeken → IP adres aflezen → ip aanpassen in de Port Forwarding.
Ik heb geen Proximus, maar ik gok dat je bij “Externe host” best 0.0.0.0 of “Any” kan invullen, want je extern IP is meestal niet lang hetzelfde. Het interne host IP lijkt wel oké, dat moet inderdaad het IP van de Amplifi router zijn 192.168.129.0.
Kortom: je hebt enerzijds jouw publiek IP (87.x.x.x). Dan kom je binnen in de Proximus bbox modem. Die werkt als een router, dus die maakt een lokaal netwerk en deelt de IP adressen er in uit (bv. 192.168.129.0 tot 192.168.129.254) aan de verbonden devices (hier: Amplifi router). En de Amplifi werkt ook nog eens als router die lokale IP adressen uitdeelt aan zijn verbonden toestellen (bv. 192.168.0.1 tot 192.168.0.254). Dat zorgt voor een “dubbele NAT” maar niets om zorgen over te maken behalve dat je twee keer de port forwarding dus moet doen…
In m’n Proximus router kon ik inderdaad externe host leeg laten, dus heb daar de waarde weggehaald. Interne host staat inderdaad op de Amplifi HD router.
Voor port forwarding op de Amplifi heb ik IP van Plex op Linux ingevuld … maar dat is een andere range dan wat jij aangeeft:
Het goeie nieuws is dat ik m’n Proximus Internet Box mag begraven. Heb die van tussen m’n fiber-aansluiting en m’n Amplifi HD gehaald. Alles blijft werken.
Via test beschreven op deze pagina => dubbele NAT is voorbij.
Linux een static IP gegegeven, port forwarding naar dat IP en poort 32400 ingesteld, en op suggestie van collega PPoE aangezet.
Alles blijft werken … behalve de Remote Access voor Plex.
(Zelfde trouwens als ik DHCP ipv PPoE neem.)
Volgens Open Port Check Tool is poort precies nog niet bereikbaar:
Misschien is iets zoals tailscale (zero config VPN) een optie?
Daarmee zet je eigenlijk een klein virtueel netwerk op en installeer je een client op je desktop en op de toestellen die je toegang wil geven tot je desktop.
Op android kan je bv dan de tailscale app installeren. Wanneer je plex wilt gebruiken log je dan gewoon ff in en kan je aan je desktop.