Poetsen USB-C poort telefoon

Mijn Pixel had er ook last van. Maar niet meer sinds ik er een gewoonte van maak om elke 20ste van de maand met een plastic tandenstoker preventief het stof uit de USB-C poort te halen (makkelijk te onthouden omdat dat ook de dag is dat ik m’n contactlenzen moet wisselen :wink: )

5 likes

En dit filmpje toont aan dat iPhone gebruikers precies toch wel vuilaards zijn… https://www.youtube.com/watch?v=Ok72PJcVVvQ

:face_vomiting:

Wilde tijd die 20ste

3 likes

Vanaf nu is de 20e Peterpruts-dag :tada:

6 likes

Iets wat voor mij best goed werkt: hoekje schuin afknippen van een random loyalty card (denk bankkaart type maar dan zonder waarde) waardoor je een deftige scherpe punt hebt om goed te kunnen schrapen, iets dikker ‘handvat’ en geen issues met kortsluiting, houtsplinters of dergelijke.

3 likes

Dit topic blijkt een rabbit hole :rabbit_face:

2 likes

Veel stof zo een vacht van een konijn

1 like

hebben beren ook USB-C ?

7 likes

Ik draag meestal geen jeans maar snap het probleem ook niet.

Mijn GSM zit met USB-C naar boven in m’n broekzak. Nog nooit moeten kuisen :thinking:

1 like

Heeft toch niks met jeans te maken? Is een algemeen ding van kantoen, dat laat pluisjes na. De zakken van een jeansbroek zijn dezelfde als die van een chino. Ik draag ook zelden jeans, mijn gsm zit altijd in mijn broekzak met de poort naar boven, en ik moet het regelmatig uitkuisen.

Tenzij je altijd een plastic trainingspak draagt misschien, daar heb ik geen ervaring mee.

Die van het werk zit meestal in mijn rugzak, en daar heb ik dat probleem niet.

2 likes

Misschien moeten verdere exploraties van het rabbit hole ook rekening houden met wascycli, wasproduct, droogtechniek, … :face_with_peeking_eye:

4 likes

Stoffen of papieren zakdoeken

Wat een topic. Bedankt.

Ondertussen is mijn usb poort uitgekuist. Gestart met een tandenstoker, maar die bleef breken. Dan zo’n fijn dingetje (zoiets: Precision Tweezers Set: ESD-Safe, Assorted Tips ), gebruikt om wat harder te kunnen “kniipen”.

3 likes