Poll: podcasts luisteren via YouTube?

YouTube (Music) wil meer en meer inzetten op podcasts. Nog niet zeker wat we met Computer Club zullen doen. Daarom: luister jij via YouTube naar podcasts?

• Ja, altijd
  • Ja, soms
  • Nee
0 stemmers

Hoe meer we jullie zien, hoe beter! :fire:

Ik snap het eerlijk gezien niet, videopodcasts. Maar misschien ligt het aan de manier waarop ik podcasts consumeer?
Voor mij is dat iets om naar te luisteren op momenten dat ik me toch op niets anders kan concentreren: in de auto, bij het fietsen, lopen of wandelen. Kijken lukt dan niet. En om er geconcentreerd naar te kijken, daarvoor ligt de stroom aan info niet hoog genoeg om vol te houden.

1 like

Zeker niet de ambitie om ook video-content te maken. Onze wekelijkse audio- en nieuwsbrief-routine is al genoeg :sweat_smile:

Eerder kijken of we het als gewone podcast ook best om het platform zetten.

Ik kijk heel veel podcasts terwijl ik thuis op de rollen zit te fietsen. Valid use case :slight_smile:

Ik heb geen rollen maar 'k snap het! :smile:

Ik luister steeds via Podcast Addict, meestal als ik ga wandelen / auto rij.
Sommige podcasts die ook via YouTube uitzenden, zijn soms wel vervelend. Zoals WTTAA, die wel eens foto’s laten zien.

1 like

Ik luister (sinds de aankondiging dat Google Podcasts gaat verdwijnen) via Playapod

Die van Tweakers kijk/luister ik via YouTube.

1 like

Ik zou kijken! Diggnation was mijn favoriete show/podcast voor podcasten een audioding werd.

1 like

Ik luister altijd via Spotify.
Sommige van de podcasts die ik luister hebben een video-versie (Waveform, Behind the Glass, …) wat soms als audio-gebruiker wat jammer is.
In Behind the glass (auto podcasts) zit in de live episodes een stukje “rate my ride” waar ze de auto’s van bezoekers beoordelen. Die kan ik dan uiteraard niet zien dus moet ik mijn verbeelding laten werken.

Ook wel eens fijn om wat na te denken.

Bij Waveform maken ze ook “shorts” dus als er echt een stukje is dat ik wil zien kan dat zonder problemen.

Computer club luister ik liefst terwijl ik met de hond wandel, ik heb gemerkt dat ik in de auto te veel aandacht aan de weg moet geven en soms zaken mis.

Voor mij dus: liefst puur audio! Maar in principe geen probleem mee als die audio ook op YouTune staat. YouTube is wel iets moeilijker om te luisteren met je telefoon in je broekzak.

hahaha behind the glass is de max :slight_smile:

Overgeschakeld naar Spotify sinds aankondiging dat Google Podcasts verdwijnt

Same!