Proton zoekt nieuwe vrijwillige vertalers

Ik ben vrijwilliger bij Proton, bekend van onder andere Proton Mail en VPN. Mijn taak is het vertalen van teksten naar het Nederlands. Ik ben momenteel bijna de enige die actief vertaalt en er is behoefte aan meer vertalers. Als je bijvoorbeeld de nieuwe Proton Pass-applicatie in het Nederlands gebruikt, kan het zijn dat sommige teksten nog in het Engels zijn vanwege het gebrek aan vertalers. We zoeken dus nieuwe mensen! Als je je aanmeldt en 1000 woorden vertaalt, krijg je € 20 credits voor abonnementen. Bovendien krijg je elk jaar in november een jaar lang gratis Proton Unlimited.

Inschrijven kan via de volgende link: Interface Form - Airtable.
Wanneer er gevraagd wordt naar een referral, vul dan mijn gegevens in:
Username: SDG6 - sibian.degussem@protonmail.com.

Hopelijk tot binnenkort :smiley:

6 likes

Moet je een minimum aantal vertalingen doen per jaar/maand??

Als je elke week of om de twee weken ongeveer vertaalt, is dat genoeg.
Wanneer er een nieuw product zoals Proton Pass uitkomt, gebeurt dat af en toe, maar niet vaak.

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust!
En als je een account hebt gekregen, laat dan je gebruikersnaam weten.

Wat doe je dan exact met die 20€ als je toch Proton Unlimited krijgt?

Je krijgt het aantal credits hoeveel Proton Unlimited kost. Maar je kan ook een ander abonnement kiezen dat goedkoper is om zo te sparen voor later bijvoorbeeld. Die € 20 is ook maar een eenmalige actie om iemand sneller aan boord te krijgen.

Ik heb ondertussen al zoveel credits dat ik me geen zorgen hoef te maken om de komende 8 jaar het duurste abonnement te nemen :stuck_out_tongue:

1 like

Heb mij kandidaat gesteld :+1:

2 likes

Leuk, signed up!

1 like

Heb het deze ochtend ook ingevuld :muscle:

1 like

Mijn account is net goedgekeurd en vergis ik mij of draait hun “forum” op hetzelfde platform als ComputerClub? @SibianDG

1 like

Idem. Heb net m’n eerste vertaling/correctie voorgesteld :eyes:

En ja, draait ook op Discourse.

1 like

Als jullie je account hebben, sturen jullie privé je gebruikersnaam? Mocht ik een foutje zien, dan kan ik dat rechtstreeks aan jullie meedelen, wat het proces een pak sneller en makkelijker maakt. :slight_smile:

Jullie vertalingen zijn al goedgekeurd :wink:

Als je een account gekregen hebt en je niet alles zo goed begrijpt, vraag maar raak hé. Daarvoor ben ik hier :wink:

Proton VPN update gekregen. Vertalingen nodig! :sunglasses:

1 like

Of de vertaling is al gemaakt, maar is nog niet in de app geraakt. Dit kan soms enkele weken duren. Daarom is het belangrijk dat we altijd zo snel mogelijk alles vertalen voor dit voorvalt :wink:

2 likes

Ik heb me ook aangemeld.
De beschikbare tijd zal variëren van week tot week.

1 like

Ik krijg bijna dagelijks mails dat er x new strings to translate zijn, als ik de link volg is er nooit een string to display.

Click filter above to change settings, goed, give me Untranslated!

No strings to display.

Is dat een bug? Am I doing it wrong?

Het beste is dat je dan naar de homepage van Crowdin gaan en kijkt naar de projecten:
image
En of er hier nog openstaande strings zijn om te vertalen:

Die berichten van Crowdin werken inderdaad soms niet. Tbh, geen idee hoe dat komt. Dat kan eens gemeld worden bij Crowdin als je tijd hebt :wink:

1 like

Mooi hoe de product suite blijft uitbreiden, zodat je GSuite kan achterlaten.

Intussen op Mac geswitcht naar Proton-mail client (ipv Mail-app met Bridge). Werkt goed.

2 likes

Hier kijk ik echt naar uit!
Worden ze overgekocht door Proton of gaan ze samen werken?