Ik zou iemand een qr-code puzzel cadeau willen doen, als die de code dan scant kan hij zijn bday centjes krijgen.
ik wil wel geen cadeaubon ofzo linken want dan is het weer kiezen van waar komt de cadeaubon. iemand een idee waar ik dit zou kunnen doen?
QR code maken online en dan laten afprinten als puzzel bij smartphoto ofzo?
Als je QR code online maakt moet je wel altijd goed checken of de code niet doorlinkt via een andere website. Anders kan de code “ongeldig” worden in de toekomst.
Je kan dat checken door de code zelf es uit te lezen.
Bij mijn weten werken alle QR codes als geld-ontvangers. Het geld gaat naar de persoon die de QR maakt, niet naar de scanner van de QR.
Dus ik denk dat enige oplossing is QR naar een webpagina waar je dan bijvoorbeeld een boodschap zet met de cadeau.
Je kan misschien zelf nog verder gaan en een hele schattenjacht bouwen, scan qr, ga naar website, doe iets op website, ga naar andere website, los iets op, krijg boodschap zoek in tuinhuis naar groene doos, weer link naar site, … om dan uit te komen bij de cadeau.
Dat dacht ik ook. Ik ken niet meteen en manier om geld te ontvangen via een QR code. Misschien dat iemand nog iets weet?
Als je hulp nodig hebt met het opzetten van die simpele website mag je altijd sturen.