Rabbit R1

Opnieuw een gadget met de OpenAI API allicht in de achtergrond zoals Humane.
Design door Teenage Engineering :heart_eyes:

Het is al een stuk beter aangekondigd dan Humane AI Pin. Maar blijft een product op zoek naar een probleem om op te lossen. Helaas halen ze ook steeds dezelfde saaie use cases aan: een pizza bestellen, stocks opvragen van een aandeel, wie is die acteur in die filmā€¦ :yawning_face:

Ziet er wĆ©l ā€˜tofferā€™ uit qua hardware op een manier dan een pin die projecteert, maar ik ben allicht biased door Teenage Engineering aspect.

Het hele ā€˜vergeet je telefoon thuis en dit wordt het nieuwe paradigma die de smartphone vervangtā€™ geloof ik wel niet.

Met $199 en no subscriptions is het alvast wel een stuk interessanter dan de AI Pin.

Opnieuw is het wachten tot Apple of Google hier leapfrogged met Siri en Google Assistant op onze smartphones / speakers / autoā€™s.

3 likes

Te verwachten dat het AI-gadgets ging regenen op CES. Vrijwel allemaal op zoek naar een nut inderdaad :vb_good:

Hardware is effectief vet. Maar dat is de Teenage Engineering-fan speaking. Visuele identiteit ook top.

Dat mentaal model begint goed, met Large Action Model en rabbits. Maar het wordt heel snel heel vaag.

Goeie analyse van @stefb :vb_agree:

Toch al iets beter aangezien ze ook een keyboard voorzien. Ik ga zoā€™n gadgets die enkel gebruik maken van speech nooit begrijpen.

Of ik vraag veel te fucked-up dingen aan mijn devices, dat kan ook.

Ziet er cool uit, maar die robot voice heeft mij eigenlijk direct laten wegklikken.

Mijn hoofd tijdens die presentatie: ā€œWaarom zou ik dit meenemen als mijn smartphone dit binnenkort ook kan?ā€

Lijkt me vooral de volgende stap om voice assistents zoals Siri nuttiger te maken.

1 like

Als het kan bellen en smsā€™en op voice dan zie ik dit wel nog een rare evolutie van de dumb phone beweging worden eigenlijk.

Los daarvan heb ik liever een playdate voor die prijsā€¦ of rabbit AI op je playdate?

I want one! Zegt de gadget freak in mij

Ook al zou ik hem waarschijnlijk te weinig gebruiken en onze smartphone dit idd binnekort ook kan.

Misschien de volgende sluwe (niet)overname van Apple :face_with_monocle:

1 like

Ik heb er 1 gekocht. Ook al volgende de marktleiders wss op de voet, ik ben echt een sucker voor het tactiele van een fijn stukje hardware. Van oude fototoestellen tot gadgets van TE. Voor 199 kan je al eens een gokje wagen.

2 likes

No way!
ben een beetje sceptisch, maar wel ongelofelijk curieus dus keep us posted!

ik was al sceptisch en nu wat dieper gegravenā€¦
Het zijn dus echt eigenlijk gewoon ā€œassistantsā€ zoals ze origineel bedoeld waren.
Doodgeboren it is? 3/4 van ons smartphone gebruik is visueel via foto en video. de big boys breiden de functionaliteit van de ā€œassistantsā€ uit met wat deze lam/wan/whateveran kunnen ā€¦ waaro zou je 2 devices meesleuren, 1 met scherm en 1 zonderā€¦

is gewoon het tastbaar maken van een chatgpt clone al dan niet in een mooie verpakking (R1) of dus een zoveelste manier omgeld uit vcā€™s/consument hun zakken te kloppen zonder enige nuttige bijdrage boven een telfoon met dezelfde software mogelijkheden

een verdere uitkleding zie ik wle nog zitten, lees toepassing waar je ergens voor een vitrine staat en je luidop iets kan vragen over een bepaald onderwerp en je dus je telefoon niet uit je zak moet halen

Ooff :fire::fire_engine::fire_engine: Benedict Evans (@benedictevans) on Threads

2 likes

Ik heb begrepen dat je bij aankoop ook een premium jaarabonnement krijgt op Perplexity.a, wat nu 20,- per maand kost. Ik heb sinds kort premium gekozen om Perplexity uit te proberen en twijfel nu helemaal om de Rabbit te kopen. Maar heb er eigenlijk nog geen usecase voor haha.

1 like

Als dat jaar abonnement tot in de eeuwigheid duurt, dan zou je na een jaar perplexity te gebruiken al winst maken door de Rabbit te kopen :stuck_out_tongue:

Pro Perplexity is wel echt een nice return op de hardware cost. Dat is echt de perfecte assistent voor mijn werk :slight_smile:

Hier is het konijn dan. 3 maand later en talloze verschroeiende reviews. Misschien houd ik het beter in de verpakking bij. :smiley:

2 likes

En het gaat al mis bij de activatie. Ook de password reset functie werkt niet in de Rabbit Hole.
Iets met kat en zak.

UPDATE:

The future is here :joy:
image

4 likes

Eens Siri terug werkt, heb je enkel dit nodig (en je Apple Watch):

3 likes

Zou ook zeer goed in de Dumbphone thread passen :grinning:

1 like

Heb getwijfeld :nerd_face:

1 like

Ondertussen is een groep erin geslaagd om allerlei API keys gebruikt door de R1 te achterhalen: rabbit data breach: all r1 responses ever given can be downloaded

Met die informatie kunnen ze, naar eigen zeggen, o.a. alle r1 antwoorden dat ooit gegenereerd zijn bekijken, incluis een heleboel persoonlijke gegevens. Wat een klucht.

the most interesting key is for elevenlabs, which gives full privileges. this allows us to:

• get a history of all past text-to-speech messages
  • change voices
  • add custom text replacements (e.g. ā€œr1ā€ to ā€œar oneā€)
  • delete voices (and crash the rabbitOS backend, thus rendering all r1 devices useless)
3 likes