Ik ben er in geslaagd om m’n Raspberry PI in te stellen als Access Point over VPN. Elk device in ons huishouden connecteert nu op die hotspot, werkt perfect, MAAR… apps op onze Chromecast zoals Disney+ en Telenet TV werken wel maar half. DIt ligt natuurlijk aan het gebruik van een VPN.
Heeft hier iemand ervaring mee? Tips, Oplossingen?
Ik ben niet helemaal mee met uw setup en de bedoeling ervan
Bij Orange is het zo dat de TV-decoder direct (i.e. zonder NAT / Firewalling) dient verbonden te zijn met de kabelmodem. Heb die bij mij thuis in een aparte VLAN gestoken
RiPi dient als wifi hotspot, alle verkeer over die hotspot loopt via een VPN. Bedoeling is om alle wifi verkeer via een VPN te laten gaan zonder dit in te stellen op elk device (laptop, gsm,…)
En wat betekent “werken maar half”?
Zit de VPN in een ander land of…?
Half is zacht uitgedrukt, ze werken gewoon niet. Zelfs als ik een vpn server in België gebruik.
Wordt er ook iets van Ad blocking gedaan? ik had issues met de vlaamse zenders toen ik ad blocking via pi hole deed. ik heb zelf geen telenet tv of disney+ dus voor die weet ik het niet precies. Een andere vraag waarom zet je de RPI precies op als Accesspoint met VPN? kan je geen VPN instellen op je router zelf? (ik ben geen network engineer, mijn kennis is beperkt over het topic). Of is het meen een kwestie van “omdat het kan”
Heb geen aparte router. Is de default Mobile Vikings one. En idd, omdat het kan
Ik heb gelezen dat Mobile Vikings vanaf december 2024 het mogelijk gaat maken om zelf een eigen Wifi Router naar keuze te gebruiken.
Geen oplossing voor je huidige probleem natuurlijk.
Vraag is of het probleem zit aan de VPN, of aan iets anders want als het aan VPN ligt nieuwe router met ingebouwde VPN ook niet helpen.
Veel streaming apps gebruiken VPN detectie om (content)misbruik tegen te gaan.
#offtopic
Ah grr, zelfde issue hier. Adguard Home in gebruik en bij elke reclameblok in VTM Go herstart de aflevering vanaf het begin, waarna je weliswaar kan doorspoelen tot voorbij het reclameblok dat er plots niet meer is. Finetuning tips welkom