Ray-Ban Meta AI glasses voor cyclists en runners

Ik gebruik al enkele maanden de Ray-Ban Meta AI sunglass als fietsbril tijdens mijn fietstochten in San Francisco. De kwaliteit van de videos (enkel verticaal) is zeer goed en je kan door gewoon te praten vragen om een video of foto te nemen ("Hey Meta, start recording). Vooral tijdens het afdalen bij het fietsen is dit interessant. Ik gebruik het ook om naar muziek of de computer club podcast te luisteren. De zijkant heeft een klein touch paneel waardoor je snel het geluid kan verhogen / verlagen (swipen) of naar volgend nummer (double touch) gaat als je niet wilt zeggen “Hey Meta, play next song”.

Het geluid is vergelijkbaar met airpods en gaat over je oren zodat je nog altijd het verkeer rond je hoort. Je kan de bril sinds een paar weken ook in Belgie kopen.

Ik weet niet of the Meta AI app dezelfde functionaliteiten heeft in Belgie als hier in de US, maar je kan ook vertalen (werkt niet super en enkel via tekst) of meer informatie vragen over bepaalde gebouwen die je ziet. De AI is redelijk beperkt maar voor de prijs van 300 USD en mooie kwaliteit van videos en foto’s vind ik het wel een goede aankoop. Ze doen wel regelmatig nieuwe releases.

10 likes

Cool om een real life review te krijgen!
Ik vind het idee van de meta ai glasses wel cool, maar het Meta gedeelte stoort mij wat…

Is de bril zelf zwaar?
Ik draag een bril, dus vraag mij af of deze met de elektronica etc significant meer weegt dan een gewone bril?

De bril weegt niet veel maar ziet er wel uit als een “cheap Ray Ban”. Je hebt denk ik 3 modellen. Je kan ook een gewone bril kopen op sterkte en je hebt ook de optie om automatisch te veranderen naar een zonnebril vanaf de zon er is. Verwacht geen zotte AI improvements maar ik draag de zonnebril hier meer dan mijn airpods. Ook een “coole” feature die ik 1 keer gebruikt heb is dat je jouw view kan delen met de mensen waarmee je belt (enkel via meta apps natuurlijk).

Als je naar de BBQ komt mag je de mijne wel eens testen :wink:

1 like