[Review] Delta Investment tracker app

Dag Vrienden

Naar aanleiding van Aflevering 305 (met Nicolas van Delta) heb ik de Delta Investment tracker app uitgetest.
Ik heb accounts bij meerdere exchanges en meerdere brokers waardoor ik weleens het overzicht verlies. Tijdens het luisteren van de podcast was ik dus getriggerd, omdat Delta zou toelaten om al je assets (crypto + klassieke aandelen) te bundelen.
In de podcast werd verteld hoe je de app automatisch kan syncen met brokers en exchanges. De meeste brokers voor de Belgische markt zijn echter niet beschikbaar, op Degiro na.
Hoe dan ook had ik wel wat vraagtekens rond privacy enz van zo’n app. Want plots worden al je assets gecentraliseerd op 1 plek. Ik ben ooit mijn wachtwoord van een crypto exchange kwijtgespeeld en dan wordt tijdens de recovery procedure gevraagd om enkele recente transacties te beschrijven. Als al je transacties gecentraliseerd zijn in 1 app, dan is dat een zwak punt in je security en privacy.

Maar niet getreurd! Delta laat toe om de app te gebruiken zonder account te maken. Bovendien laten ze ook toe om transacties manueel toe te voegen of via een csv template.
Aangezien ik recent een huis gekocht heb en verbouwingen moet doen, ligt mijn verhandelactiviteit laag en is het dus geen probleem om later een occasionele aan- of verkoop “manueel” te synchroniseren.

De CSV laat toe om transacties op te lijsten inclusief historisch aan- of verkoopprijs. Delta houdt ook rekening met aandelensplitsingen (vb. NVIDIA paar jaar terug en binnenkort opnieuw), maar bij minder gekende aandelen werkte dat niet altijd foutloos.
Vooraf dacht ik dat ik maar een 20-tal verschillende assets had, dus dat het maken van zo’n CSV file wel zou meevallen. Helaas bleek ik er een 50-tal te hebben, dus ik ben wel een paar uur bezig geweest :upside_down_face: Het toont wel aan dat ik het overzicht wel wat kwijt was en Delta zeker meerwaarde kan bieden.

Na het importeren van de CSV, toont Delta je een heus commandocentrum met allerlei grafiekjes zoals de historische aangroei van je portefeuille en een lading taartdiagrammen.:
Screenshot from 2024-06-01 17-30-32

De klassiekere overzichten met winst/verlies per dag/week/maand/jaar per aandeel zijn uiteraard ook beschikbaar.
Als betalende gebruiker krijg je nog veel meer inzicht en cijfermateriaal om toekomstige beslissing gefundeerder te kunnen maken, maar dat heb ik voorlopig niet nodig.

Conclusie:
Het was wat werk om al m’n assets in de app te krijgen, maar ben wel tevreden met het resultaat en het overzicht dat Delta biedt! :tada:

7 likes

Idem hier: na de interessante podcast met Nicolas ook Delta geïnstalleerd - en net zoals Pidgey moeten constateren dat Belgische stock en fund brokers niet automatisch syncen. Er is nochtans veel te doen geweest enkele jaren geleden over de nieuwe wetgeving dat banken hun rekeningen via apps van concurrenten moesten raadpleegbaar maken, maar wellicht is die wetgeving weer eens maar partieel van toepassing? Terwijl Amerikaanse brokers wel allemaal in het lijstje van Delta staan, frustrerend.
Dan maar ook alles manueel ingegeven, een heel werkje, maar het was uiteindelijk zeker de moeite waard, nu ik mijn meeste assets in 1 overzicht heb staan. Niks dan lof over de manier dat de rapportering gebeurt, de duidingen zijn meestal spot-on en ook de notificaties vind ik out of the box heel ok. Goe bezig bij Delta!

1 like

Ik zit ook met zo een probleem, zeker omdat ik met een aantal SPAC’s zit die dan zijn overgegaan naar een aandeel. Enige tips over hoe je die best kan oplossen?

Ik gebruik Delta al jaren, eerst enkel voor crypto daarna ook voor m’n “normale” assets.
Ben er zo tevreden van dat ik zelf nooit een andere app / website heb bekeken :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik dat geval zou ik niet de SPACs proberen importeren, maar wel het aandeel dat ze geworden zijn.
Je kan de Date nog steeds zetten op het ogenblik dat je de SPACs hebt gekocht. Bij Base amount zet je het aantal aandelen die de SPACs vandaag vertegenwoordigen.

Hi! Nicolas van Delta hier. Gewoon even laten weten dat we oprecht de leuke woorden enorm appreciëren en dat we uiteraard de feedback aan het bekijken zijn, zodat we enkele frustraties die jullie opnoemen toch kunnen aanpakken. :innocent:

2 likes

Kwam hier eigenlijk om hetzelfde te zeggen als Nicolas. De mooie feedback wordt gewaardeerd door het engineering team! :clap:

2 likes

Ik ben een zeer grote Delta-fan (en heel tevreden Pro-gebruiker).

Wat ik in het bijzonder apprecieer:

• Heel veel aandacht voor UX en UI. (Zeker met monochrome iconen is het bijzonder sexy.)
  • De delta in Delta: super snel zien wat rendement is van asset abc over periode xyz. Vlot die periodes kunnen aanpassen ook.
  • App speelt snel in op OS-mogelijkheden, bv. widgets.
  • ‘Why is it moving’-notificaties zijn super handig.

Geen ervaring met het linken van brokers. Vrij snel na beginnen met beleggen ben ik Delta gaan gebruiken. Toevoeging van een transactie is heel klein werk.

2 likes

Klein foutje, NVDA heeft een Stock Split gehad :wink:

Verder ben ik al sinds 2017 trouwe klant van deze fantastische app!

3 likes

Ik ben eens aan het rondneuzen in de app. Manuele transactie van ETF toevoegen gaat precies toch niet zo vlot…

Wat gaat er niet vlot dan? Ik gebruik de app bijna enkel om ETF portfolio te tracken

Waar loopt het precies mis? Stuur gerust DM als je hulp wenst! :slight_smile:

1 like

heeft delta ook een sociaal aspect zoals bv stocktwits/reddit of yahoo finance?

Functionaliteit die ik nog mis is de mogelijkheid om in het holdings overview(driehoekicoontje) scherm alle portfolios samen te zien.
In het portfolio insights (taarticoontje) scherm gaat dit wel…

Zeer minimaal, door onze integratie met eToro. (per asset dan)

FYI: Hebben vandaag een grote update waar we een gepersonaliseerde Home hebben toegevoegd aan de app. Eager to hear everyone’s thoughts! :slight_smile:

1 like

:person_facepalming:
Ik stond denk ik niet zo scherp… Intussen alles gevonden wat ik moest vinden en volledig on-board! Top-app!