Je stats zien er héél nice uit. Vooral je heatmap vind ik nice
!
Btw, opgepast als je dit via het internet exposed (en met poorten werkt). Je zou dit beter achter een reverse proxy plaatsen en best ook met bv Cloudflare zero trust tunnels werken
Jup, 'k wou het efkes showcasen, maar nu gooi ik 'm terug dicht. Doe toch quasi alles via vpn naar mijn nas en da’s de enige poort die dan open staat. wou gewoon efkes stoefen ![]()
je bent geslaagd in je opzet
!
We zitten ondertussen al op v2.1.0. Heel veel bug fixes en minor improvements.
De grootste nieuwe feature is het ondersteunen van “Custom Gear” die niet in Strava kan getracked worden. In Strava kan je enkel stats tracken voor bikes en shoes. Statistics for Strava breidt dit uit tot letterlijk alle soorten gear die je maar kan bedenken:
De volgende feature waar ik wil op focussen is het toevoegen van een “AI workout buddy chat”
GitHub documentatie en wiki verhuisd naar een dedicated subdomain:
Content van
@Robin er is een artikel op XDA over je software! ![]()
https://www.xda-developers.com/ditched-strava-premium-self-hosted-stats-dashboard/
Ja, heb het ook gezien. Iemand op de discord server deelde het. Wel cool ![]()
Ondertussen is het exact 1 jaar geleden dat ik de eerste versie van Statistics for Strava heb gereleased. Wat begon als een simpel, persoonlijk projectje is intussen uitgegroeid tot een veelgebruikte open-source app.
Een hoop leuke cijfertjes over dat eerste jaar:
-
2285 commits
-
167 releases, including 4 major versions
-
1351 stars and 90 forks on GitHub
-
32 contributors, from bug fixes to translations and new features
-
218 000 downloads and counting
-
723 issues closed, including 172 bug reports and 388 feature requests and improvements
-
789 pull requests merged
-
349 Discord members chatting, helping, and sharing ideas
-
8 supported languages
Voor de nieuwsgierigen: hier is een demo-versie: Statistics for Strava | Robin Ingelbrecht 🦖
Goed bezig Robin! ![]()
Vandaag ook lokaal opgezet. Totaal geen ervaring met Docker. Wel een beetje terminal kennis en het lukte wel.
De docs hebben je dus door het hele proces gelootst?
Ik ben geen Strava gebruiker (wel Komoot - om toffe tracks te vinden voor MTB & tourfietsen), dus ik had nog niet naar je statistics app gekeken, maar na het bekijken van je demo-video kan ik alleen maar zeggen: respect !
Voor wedstrijdzeilers (ik ben zelf zeiler) zou zo een statistics app ook fantastisch zijn…
Ik ben een paar keer vastgelopen. Het was niet altijd duidelijk wat ik moest doen. Het had voor mij nog iets meer dummy proof mogen zijn. Tutorial achtig. Bv. Waar moet ik iets ingeven in terminal, waar geef ik iets in in mijn IDE of in Docker. Maar uiteindelijk er toch wel geraakt door mijn eerdere dev ervaring. Een totale leek zou het niet kunnen denk ik.
Oh, tot op de detail zeggen waar je iets moet ingeven in je IDE of terminal zie je nauwelijks in README’s. Self hosting is jammer genoeg ook niet zomaar voor beginners (ik zeg niet dat je dat bent, maar het is nu eenmaal zo dat het niet voor beginners is).
Moest m’n vader zoiets willen hebben, no way dat ik hem zou zeggen “RTFM” maar ik zal het eerder voor hem doen. Net zoals alle andere self hosting toepassingen.
Ja ik zie het ook niet als een probleem. Ik antwoorde gewoon op de vraag @Robin
Wanneer komt er een port voor Garmin data? ![]()
Zolang Strava hun API gratis beschikbaar stelt, nooit ;).
Ofja, toch niet door mij
Ik durf er eerlijk gezegd zelfs niet aan beginnen… maar misschien toch de sprong wagen als uitdaging:)