Ik weet niet op welke versie je nu zit, maar het zou kunnen dat je release notes zal moeten checken vooral he zal kunnen updaten ![]()
Heb hem altijd mee geupgrade (watchtower, ben ik van aan het afstappen, want dat kan soms toch onverwachts problemen geven), dus hij werkt nog. Maar je training goals als widget in je screenshot.
Werkt deze niet voor jou?
Soooo big troubles voor Statistics for Strava:
TLDR: API is nu 100% betalend ipv 100% gratis
Dick move if you ask me, maar had het wss moeten zien aankomen
Postje gemaakt op reddit:
Oh neen, balls. 'k had deze laten varen, maar 'k ga had hem dan toch eens terug opgezet en al mijn data terug binnengetrokken. Toch een cool project, en nu ik terug meer sport (of hoop dat te kunnen doen) wordt het weer interessant.
Tegelijk had ik voor mezelf iemand zijn endurance coach skill voor claude gecombineerd met een garmin mcp (die intussen al volledig omgevormd is naar een coach mcp die met garmin connect verbindt en alle data binnenhaalt en dan in combo met die skill advies geeft rond trainingen, remidners stuurt om water te drinken etc, haha). en da’s eigenlijk meer wat ik zocht dan zitten geilen op mijn eigen metrics, al zag ik het wel zitten om mijn eddington voor lopen nog wat verder te pushen, :'(.
Garmin hun api is trouwens ook enkel voor business use. dus de api dingen die bestaan is allemaal gebouwd met een login en cookie en dan hun private api gebruiken. Voorlopig is er altijd wel iemand die het werk van een ander verderzet en maintenance doet als de andere het niet meer ziet zitten, maar 't zal ook wel eindig zijn. Stom wel. 't is wel mijn data he… Then again, 't is ook gratis natuurlijk (bij aankoop van een horloge dan)
Geen idee of het iets is maar misschien is intervals.icu het bekijken waard?
Oh, ik heb lang trainingpeaks gebruikt en da’s heel gelijkaardig. maar garmin doet op zich meer dan mijn workouts tracken. Op zich zegt hartslag bij bepaalde trainingssessies wel “iets” (hogere hartslag dan normaal bij training? wsl vermoeid), maar ik draag mijn garmin quasi 24/7, dus heb ook hrv, slaap, … dus die neemt ie allemaal mee in de planning van mijn volgende training. strava heeft dat volgens mij zelfs niet, da’s puur sport tracking.
Wat houdt hen tegen om plots dezelfde move te maken? Ik zou liever niet meer vendor locken.
Momenteel aan het nadenken over een oplossing die volledig offline kan bestaan zonder cloud APIs
en dan je data recht van je horloge halen via usb of bluetooth of zo? Anyway, voor mij is’t niet meteen 't plan om het echt te gaan supporten, 't is meer eigen use case. Met Claude babbelen om mijn training te vragen voor deze week, dingen vragen over mijn data via mcp… 't is wel nice. En via de mcp heb ik dan alle data op 1 plek. dan heb ik een skill als trainer, vol met dingen gebaseerd op research papers etc die zeggen hoe claude data moet interpreteren etc. 't is wel fun ![]()
Snap het idee wel, maar ik denk dat intervals.icu eigenlijk al een goed compromis is? Het is open-source, gemaakt door één developer die er heel transparant over is, en je kan je data altijd zelf exporteren. Veel minder “big corp” gevoel dan Strava. Volledig offline blijft natuurlijk het puurste qua privacy en lange termijnzekerheid , maar praktisch gezien is dat toch een stuk complexer om goed te krijgen denk ik? Je zal altijd via het ecosysteem van je smartwatch moeten passeren denk ik?
Benieuwd hoe die het verder gaan doen wel, aangezien ze ook in strava inhaken voor hun data. Kans dat het ook betalen wordt (en einde verhaal is) is niet klein denk ik.
Suckt, maar je ziet het ook bij garmin connect he: die willen hun garmin connect+ upsellen en daarmee aan dien noden voorzien, maar de realiteit is dat platformen als trainingpeaks eigenlijk echt beter zijn. nuja, als ik zie hoe snel ik mijn toolke gebouwd heb met claude door hem de wetenschappelijke formules te laten zoeken en daarmee aan de slag te gaan…
Verschillende data connectors? Interface die bepaald welke “shape” de data moet hebben en dan kan iedereen een connector schrijven voor zijn/haar eigen data source?
Ik kan users gwn FIT/TCX/GPX files laten uploaden net zoals Strava toelaat. Keep it simple
Dit werkt met alle systemen en dan ben je nooit vendor locked