Mijn iPhone 11 Pro Max heeft nu al vijf jaar op de teller en doet het nog best prima. Maar ja, die batterij begint stilaan de geest te geven. Ik overweeg om er nog een jaartje uit te wringen, al is dat misschien wat optimistisch. In de ouwe pre-iPhone 8 dagen zou ik zelf zo’n nieuwe batterij erin gestoken hebben, maar de handleidingen op iFixit zien er tegenwoordig nét wat te daunting uit. Kort samengevat: weten jullie een degelijke repairshop om en rond Gent die dat voor me kan fixen? Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb vorige maand mijn iPhone binnengebracht bij Lab9 Sint-Martens-Latem. Batterij was niet voorradig dus was hem enkele dagen kwijt, maar was wel perfect vervangen. Ze zijn premium Apple partner dus de reparatie is zo officieel mogelijk, met echte OEM onderdelen. Kostprijs €99 zie ik op de link hieronder voor 11 Pro
Goed dat je iPhone 11 Pro Max het nog zo goed volhoudt na vijf jaar, da’s sowieso al indrukwekkend! Maar ja, die batterij… typisch na een paar jaar intensief gebruik. Zelf vervangen is inderdaad wat lastiger geworden bij de nieuwere modellen, zeker met al die lijm en specifieke tools. Als je daar geen zin in hebt, snap ik helemaal dat je liever naar een repairshop gaat.
In Gent heb je best wat opties. Smartphone Repair Gent is een bekende; ze staan goed aangeschreven en werken vaak met originele onderdelen of degelijke alternatieven. Ook Lab9 heeft een goede reputatie, en als je je iPhone liever laat repareren door een Apple-gecertificeerde partij, is dat misschien een veilige keuze.
Ik heb zelf ooit mijn iPhone laten fixen bij Phone-Medic (oké, net buiten Gent), en dat ging supervlot. Je zou ook even kunnen checken op recensies via Google Maps, want dat geeft vaak een goed beeld van hoe betrouwbaar een zaak is.
Oh, en als je toch twijfelt of je nog een jaartje kunt wachten: kijk even naar hoe vaak je telefoon moet opladen. Als je er amper de dag mee doorkomt, zou ik de batterij sneller laten vervangen. Die upgrade voelt echt als een nieuw leven voor je toestel.
By the way, I forgot to mention another option you might consider if you’re looking for convenience: Apple’s official battery replacement service. It might cost a bit more compared to independent repair shops, but it ensures that your phone remains fully compatible with Apple diagnostics and updates. You can book it through their support website or app, and sometimes they offer mail-in services if you can’t visit a store directly.
Also, if you decide to go the DIY route after all, there are plenty of detailed guides and toolkits available online. iFixit, for example, has step-by-step instructions tailored to your specific model, but as I mentioned earlier, the glue and special tools can make it tricky.
Whichever option you choose, good luck with the repair! Let us know how it turns out.