[SOLVED] Op zoek naar iemand met een 3D printer die een bestaand model zou kunnen printen

Ik zou graag m’n indoor cycling setup wat verbeteren. De opties die online te koop staan zijn 80 euro of meer voor 4 simpele plastic stukjes. Ik denk dat dit zelf printen véél goedkoper kan, not sure though.

Het gaat over dit:

• Is mijn assumptie correct dat dit véél goedkoper is als iemand dit voor mij zou printen?
  • If so, wie zou dat zien zitten? Tegen betaling of course!!

Many gratitude :pray:

1 like

Moest je hier niemand vinden kan je ook naar een makerspace/lab gaan, daar helpen ze jou graag!

2 likes

Ziet er een vrij gemakkelijke print uit, maar onze 3D printers opt werk zijn momenteel overuren aant draaien voor een project.

Ik schat 10 euro aan materiaal/elektriciteit.
Ik zou het wel eerder in ABS of PETg printen ipv PLA. PLA is mechanisch minder sterk.
Ik kan er wel eens naar zien maar kan momenteel enkel PLA printen omdat ik door verhuis niet aan al mn materiaal kan.

1 like

En online printshops?

(Zelf ook nog niet gebruikt)

1 like

Nog niet aan gedacht, goeie tip :slight_smile:

Edit: zijn ook superduur :slight_smile:

Ik heb ooit houdertjes laten printen via een online service, ik niet meer precies welke (ik heb mijn mails nagekeken, maar kon het niet terugvinden). Mijn ervaring was in ieder geval wel positief.

Ik had enkele sterke houdertjes nodig om een zwaar whiteboard aan de muur te hangen. Een collega had ze eerst voor mij geprint op zijn huis/tuin/keuken printer, maar die braken binnen een paar dagen.

Bij de online service kon ik zelf het materiaal kiezen. Na wat onderzoek koos ik een van de sterkere opties. intussen hangen de houdertjes al een hele tijd zonder problemen. Het was wel een prijzige oplossing: €30 voor twee relatief platte objecten van ongeveer 5 cm².

1 like

Ik heb het model eens snel bekeken, ongeveer 10u a 12u om 2 elementen te printen. 10 euro/stuk lijkt me zoals eerder vermeld een correcte prijs qua materiaal en electriciteit verbruik.

Kan dat eventueel wel printen, maar ik kan mijn printer alleen maar in het weekend gebruiken of wanneer mijn vrouw naar het werk gaat, printer staat in dezelfde ruimte.

2 likes

Ik bedoelde 10eur in totaal, voor 4 stuks.
Maar heb het es uitgerekend. Plastickost is ongeveer 15eur, elektriciteit is max paar euro.

Eens wat beugels laten printen bij Materialize, niet goedkoop maar zéér proper/stevig gedaan.

1 like

Via via bij iemand hier in de buurt terecht gekomen die het zal printen. Nevertheless, merci voor alle tips and leads! :heart:

3 likes

DAT WAS HET! yes ook hier geprint en ondanks vrij hefty prijs wel heel tevreden ook

1 like

Mocht je nog op zoek zijn, mijn vader heeft er 2 staan en print al graag eens een projectje uit.

1 like