Sommige toetsen werken niet als laptop aan het opladen is

Ik heb een ‘lenovo mt 20tb e15 gen 2’. De laatste tijd gebeurt het dat sommige toetsen eventjes niet werken, zoals de toets ‘5’, ‘t’, ‘y’,…

Na wat zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn lijkt het dat ik dat enkel voorheb als ik mijn laptop oplaadt. Oorzaak zou dan zijn dat mijn batterij te warm wordt waardoor sommige toetsen niet meer willen werken.
Tooltje zegt dat Battery Health nog 86% zijn, wat mij eigenlijk wel nog goed lijkt.

Zie bv ook 5 simple fixes for a laptop keyboard that's not working | Asurion

Is dat ok dat ik verder doe met die batterij of zorg ik mogelijk door die extra warmte dat mijn laptop in zijn geheel kapot gaat?
Of zegt dat allemaal ook iets over de gezondheid van mijn laptop op zich?

Is je batterij misschien aan het opblazen? Waardoor het toetsenbord zich wat plooit?

2 likes

Als ik het goed heb wordt een batterij onder de 80% als degraded beschouwd. Dus je 86% zou nog goed moeten zijn. Bij mijn weten zal een batterij ook niet uitzetten en terug krimpen. Eens die begint uit te zetten is dan onomkeerbaar.

Al eens de toetsen met perslucht behandeld?

1 like

Het zou ook kunnen dat je lader kapot is en er hoogfrequente ruis op je ingangsspanning zit. Die ruis kan de rest van je elektronica in de war brengen.
Als je iemand kent met een gelijkaardige lader, zou ik die eens proberen…

1 like

Oplader was niet het probleem en toetsen werden ook behandeld, dus dan maar voor nieuwe batterij gegaan en het lijkt er sterk op dat het probleem hiermee is opgelost.