Nerdland: deze zet ik op bij het slapen gaan, 30 minuten tot 45 minuten. Waar ik dan 10 minuten van hoor. De dag nadien kijk ik naar de hoofdstukken en begin ik vanaf wat ik nog gehoord heb opnieuw. Zo luister ik dezelfde aflevering makkelijk 3, 4 keer na elkaar, tot ik alle onderwerpen gehoord heb.
Waveform: fan van MKBHD en zocht een podcast die wat langer was. Leuke podcast maar niet wauw, het meeste wat ze bespreken kom je vanzelf wel tegen op the verge of andere sites (niet super diepgaand of niche info)
Behind The Glass: Podcast over auto’s door een Youtuber (seenthroughglass) en een bevriende auto verkoper. Super random, eigenlijk gewoon 2 dudes die praten over auto’s. Zelf enorme auto liefhebber, YT channel is zeker een aanrader, heel mooi gefilmd en coole auto’s!
Computer Club: sowieso mijn favoriete podcast. Deze luister ik op donderdag op de weg naar huis na het werk. Ik probeer het zo te timen dat ik de podcast aanzetten wanneer mijn gps evenveel minuten aangeeft als de lengte van de podcast. Zo moet ik niet de laatste 5 minuten van de rit nog snel muziek zoeken.
Mosselen om half twee: intussen heb ik zowat alle afleveringen van Nerdland al meerdere keren gehoord en zocht ik een nieuwe podcast om op te zetten voor het slapen. Niet rustig genoeg en audio kwaliteit niet altijd top, maar wel ok podcast.
Qua aantal afleveringen zou CC hoger moeten staan, minstens plaats 2, maar de andere podcasts in mijn lijst zijn een stuk langer (1,5 tot 2u of meer gemiddeld) dus ik vermoed dat spotify deze Ranking maakt op basis van luisterminuten.
Ik skip ook de afleveringen met mensen die ik niet ken of die me niet boeien. Inderdaad Achter de schermen. Ook Vik en Gert (ik hou wel van die soort humor) en de Vrolijke Vrekken
Voor mij zeker ook MNOT en de Tweakers podcast wekelijks op het programma…
Trouwens altijd wel op zoek naar goeie verhalende podcasts, dus als iemand nog een 2024-tip heeft hiervoor: altijd welkom.
Die 2 gekke kezen (Thijs Zonneveld en Hidde Van Warmerdam) hebben tussen de Omloop (februari) en de Ronde van Lombardije (oktober) iedere dag een podcast gemaakt en ik heb ze zo goed als allemaal beluisterd.
Hier blijkbaar de klassieker op 1 en CC op 2. Ik ben ook wel een grote fan van Lateral with Tom Scott. Die heeft wat weg van NSTAAF maar brengt weetjes op een heel andere manier. Door ze eerder als vraag te stellen waarbij het panel op een enorm ludieke manier, dmv lateraal denken, erachter moet komen op welk weetje de vraag sloeg.