Straalbezopen virtuele podcast-hosts

Ik vermoed dat de meeste mensen hier NotebookLM intussen wel al ontdekt hebben, en de podcast-functie geprobeerd hebben?

Met een slimme prompt kun je de virtuele hosts nu ook Nederlands laten praten. Ik heb het geprobeerd en het resultaat is next-level uncanny! :clown_face:

Het is eigenlijk een bijzonder samenhangend verhaal dat de hosts brengen, maar ze klinken straalbezopen! :woozy_face:

6 likes

Update: sinds vandaag is NotebookLM ook officieel beschikbaar in het Nederlands (en vele andere talen). Het is… too real! :face_with_peeking_eye:

3 likes

Oké mensen, we zijn weer een paar maanden verder en deze Uncanny Valley is weer een heel stuk dieper (of ondieper) geworden… Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt (allez, beluistert).

Hier is een fake radio interview dat ik gecreëerd heb met één prompt in Google AI Studio.

Prompt:

Een realistisch en energetisch radio-interview tussen een DJ en Sam. Sam is een nieuwe jonge artiest die zijn album komt voorstellen op de radio en een beetje zenuwachtig is! Soms spreken ze een beetje door elkaar, of verspreken ze zich. Er wordt ook gekucht en gelachen. De DJ spreekt Vlaams en Sam heeft een licht Gents accent.

Google spreekt Gents! :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Dat is , lijk, wel indrukwekkend