Mijn zoon heeft een TV maar daar staan nog niet de streaming apps op zoals je dit hebt op de meer recentere TVs (Disney+, Prime, Netflix, etc…). Wat is de beste/betaalbare manier om op deze TV toch deze te kunnen bekijken? Bestaat er een toestel al deze apps te gebruiken door enkel maar aan te sluiten op HDMI? Iemand ervaring?
Chromecast is hiervoor de perfecte oplossing. Je sluit het aan op de HDMI en streamen maar. Werkt op onze Sony sneller dan de ingebouwde Netflix app.
Wij gebruikten een NVIDIA Shield op onze vorige televisie. Hoewel onze nieuwe alle recente apps ondersteunt, zijn wij die blijven gebruiken, zodat de tv off line kon blijven. Dat helpt misschien ook al voor een deel tegen de privacy-problemen met smart tv’s (zie bv. What your smart TV knows about you – and how to stop it harvesting data | Television | The Guardian).
Ooit zo iets gekocht van Xiaomi , niet super stabiel en soms traag, maar gebruik het enkel voor F1 tv app en GoPlay app gezien Netflix en andere een TV app hebben.
Als hij in android wereld zit, een android tv boxje (bv google tv streamer / nvidia shield) of als hij Apple spul heeft een AppleTV.
Je zoon zal dan een snellere tv dan u hebben
100% chromecast.
De “reguliere” chromecast dongle is sindskort vervangen door een groter “tv box” model.
Ik heb nu een jaar of 2, de “[chromecast 4K met Google TV|Google Chromecast 4K met Google TV - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis]” en super tevreden van.
Sinds we onze digibox hebben buitengegooid (braaf binnengebracht bij de telenet winkel), is de afstandbediening van de chromecast onze enige afstandsbediening. Zet tv aan/uit wanneer je chromecast aan uit zet.
Wij gebruiken hem hier voor goplay, vrtmax, vtmgo, netflix, youtube, display+, amazon prime, videoland, spotify etc (alles wat je maar kan bedenken).
Moest je dit model nog 2dehands op de kop kunnen tikken zou ik het zeker aanraden!
Nu vervangen door: Google TV Streamer 4K - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis die een stuk groter is en ook een stuk duurder.
Alternatief zoals PieterDG zegt, van xiaomi, zelf geen ervaring mee, maar moest mijn chromecast het begeven ga ik toch zo eentje aanschaffen vooraleer ik de dure box van google overweeg.
Nog een alternatief is Apple TV.
In het algemeen vind ik deze chromecasts met afstandsbediening (dus met google tv - apps installeren) echt top. Na jaren verschillende gewone chromecasts te hebben, is het wel handig dat je alles kan bedienen zonder dat je telefoon of tablet als afstandbediening dient (wat nog steeds gewoon kan natuurlijk)
Ook hier in huis 2 Chromecast.
Eentje voor onze tv thuis en eentje die ik altijd op reis meeneem, om op het even welke tv te kunnen streamen wat we willen
Ik heb ervaring met die van Xiaomi. In de basis gewoon Android TV. De eerste paar maand was ik er content van maar die begon wel trager en trager te worden en dan ging de afstandsbediening stuk. Heb toen een nieuwer model gekocht, omdat de afstandsbediening niet apart verkrijgbaar was (achteraf gezien kon ik waarschijnlijk een generische kopen). En ook dat nieuwer model ging na een paar maand trager werken en haperen. Ben overgestapt op Apple TV, kost 3-4 keer meer maar gaat al jaren mee en draait nog steeds vlot.
Ja de mijne is ook veeeel trager na paar maanden geworden en sinds enkele jaren valt hij meestal eens uit na 1minuut en bij 2de opstart werkt hij wel echt raar ding - zou ook apple tv of nieuwe chomecast kopen.
Hier ook al jaren de digibox weg en enkel Apple TV. Klein mooi toestel, HDMI, goede remote die ook volume en power button van TV toestel overneemt, sowieso nice als je in het Apple ecosystem al wat zit (bv Airplay, iphone als remote). Eigenlijk een iPad voor de tv.
Apps: Telenet TV (tvgids, opnames, live kijken), Netflix, Streamz, Plex, YouTube, GoPlay, VRT MAX, VTM GO, Spotify, HBO, Disney etc