Tabletkoopadvies

Jaren na de hype denk ik er toch aan om eens een tablet te kopen, maar ik heb eigenlijk geen idee waar op te letten.

Ik zoek zeker geen PC vervanger. Ik heb een gamedesktop en een Linux laptop voor mail en browsing.

Wat zoek ik dan wel: Ik wil mijn marvel unlimlited abo terug activeren en heb een strips.be abo via knack. Youtube zal zeker gebruikt worden, streaming doe ik normaal via de TV, maar zeg nooit nooit. Gaming zie ik niet meteen gebeuren op de tablet. Het is ook specifiek voor mij, geen kinderen in huis.

Android en Windows gebruiker dus Apple is redelijk uitgesloten. Telefoon is een Pixel dus ook niet meteen Samsung als vertrouwd systeem.

Mogelijk is de aankoop via cafetariaplan van het werk en dan zou het bij Coolblue zijn (al vind ik de keuze daar niet zo heel groot)

In de tablet wereld is er niet veel te beleven…

Zelfs zonder dat je in de apple wereld zit is een ipad gewoon een goei keuze…
Ga je android, dan is het type android allemaal hetzelfde en scheelt het niet veel meer met pixels…
denk dat je genoeg af bent met een cheapo maar een 300 euro modle levert toch wat meer kwalitiet zeker op LT

op budget: DPG Media Privacy Gate

+1 iPad zelfs voor niet-Applegebruikers. De combinatie van Androidtelefoon, Windows-pc en iPad is bij veel mensen courant:)

Als je refurbished Appletoestellen overweegt kan ik Swappie aanraden. https://swappie.com/be-en/ipad/

Ik heb voor mijn kinderen Android tablets van het merk Teclast gekocht via Amazon. Prijs / kwaliteit dik in orde!

Hier een Samsung Galaxy Tab S11 Ultra.

Ik had hoge verwachtingen van de Linux VM op het systeem. Dat is naar mijn ervaring tot op heden niet te vergelijken met wat native linux op de tablet zou kunnen zijn.

Scherm, performance en overall quality van het toestel zijn geweldig. De default folio keyboard is een ramp, maar werkt voldoende voor mij om het als laptop vervanger (remote ssh term) te gebruiken voor on-call meldingen.

Multimedia consumption op dit ding is gewoon waanzinnig heerlijk.

Groodste nadeel, tablet oriented Android met een laag Samsung brol. Elke update opnieuw alle service ‘offerings’ declinen, en soms zelfs settings weer goed zetten.

Ik zag anderen enthousiast over DeX, maar dat valt in het water door apps die geen uniforme shortcuts hebben (firefox sneltoetsen als voorbeeld). Ik geloof dat apple tablets in hetzelfde bootje ziek zijn.

Ik denk dat ik misschien iets voor je in de aanbieding heb! Ik stuur je een berichtje.