🚗 Tankkaart

Ik heb een tankkaart nodig voor mezelf. 1 wagen niet super veel kilometers. Waarop moet ik letten?

Je moet je de vraag stellen of het wel echt een meerwaarde is. Heb dat zelf ook als zelfstandige maar al wat gedoe mee gehad. Cancellation fee bij Total was bvb redelijk hoog als ik wou veranderen.

Wat je wel kan doen is een account nemen op Olympus Mobility: dan kan je bij Q8 tanken, maar ook vervoersmiddelen als Cambio, NMBS, De Lijn, etc betalen. En dan alles op 1 factuur. Ben zelf nog aan het testen maar is misschien wat je zoekt

1 like

Mijn vrouw had als zelfstandige kaart bij New Fleet Company. Wel ok, gezien je dan op veel plaatsen kan tanken, maar gezien ze echt bijna niet tankt woog de vaste abonnement kost niet op.

We hebben dan dit stopgezet en voor gratis tankkaart van Lukoil gekozen.

1 like

Misschien niet helemaal relevant, maar ik heb als werknemer nu al 3 jaar een tankkaart van caps. Deze is ook gratis om te krijgen en je krijgt korting op de pompprijs.

Toen ik overstapte naar mijn nieuwe werkgever heb ik gevraagd of ik bij caps kon blijven.
Voornaamste redenen: veel tankstations, alle grote namen. Laadpas in dezelfde kaart (hybride wagen). Benelux + frankrijk (europa kan ook maar kost x euro per maand) en vrij goede app om tankstations te vinden.
Nadeel: niet alle tankstations van een bepaald “merk” zijn aangesloten. Bv shell in dorp 1 is aangesloten maar een beetje verder doet de shell niet mee (hangt af van de eigendom), in de app wel makkelijk te zien.

Ik denk dat dit voor zelfstandigen ook wel prima kan.

2 likes

Ik heb dit tijdje geleden opgezocht, ook als zelfstandige.

Waar op te letten:

• Tanken of laadpalen nodig (of beide)?
  • Netwerk van tankstations: voldoende groot, genoeg verschillende ‘merken’ van stations (vb niet enkel Total, maar ook Q8, Shell, Maes, Avia, of andere inbegrepen)
  • Zijn er van die tankstations dicht in de buurt van routes die je vaak doet (thuis, werk, school, crèche,…)
  • Heb je ook een tankkaart voor buitenland nodig? ( Kan handig zijn voor vakantie)
  • Wat zijn de vaste abonnementskosten?
  • Is er een automatische manier van facturatie (rechtstreeks naar boekhoudprogramma of makkelijk maandelijkse facturen ontvangen).

Ik ben uiteindelijk bij Radius Velocity uitgekomen. Tankkaart binnen en buitenland. Vaste kost 3€ per maand. Plus telepeage bakje voor Frankrijk: 3€ per maand dat je die gebruikt. Groot gemak. Content van.

3 likes

Ik gebruik ook Radius… ook tevreden van. Werkt prima bij een hele reeks van tankstations.

1 like

Ik heb uiteindelijk volgende nog over en dat is gabriels (is hier dichtbij en goedkoopste)

https://www.gabriels.be/nl/tankkaarten

Voordeel is dat zij gewoon de nummer van de visa/masterkaart nemen en zo factuur leveren (geen extra kaart dus)

de 2de heb ik van Maes, hier zit esso shell enzo onder:

Beide hebben geen vaste kosten

2 likes