Gelukkig blijft het Europese handen ![]()
Goed voor de founders, maar ik vrees dat de āgoestingā nu wel snel zal verdwijnen. Zo spijtig dat we hier in BelgiĆ« nauwelijks scale-ups hebben die onafhankelijk & lokaal verankerd blijven.
Dat was mijn eerste reflex ook: goed voor de founders, knap gedaan. Jammer voor de werknemers⦠I know, dat klinkt pessimistisch, maar ooit zelf werknemer geweest in zoān situatie. Nu goed, zoals Thomas post op LinkedIn: er komen wel nieuwe opportuniteiten want founders moeten iets doen, gaan niet blijven bij SAP, en, dus komt er wel weer iets nieuws.
Ik snap dat gevoel, was ook mijn eerste gedachte, maar ik ben ook wel optimistisch.
De early employees en founders gaan er vermoedelijk wel een mooie cent aan overhouden, er gaan er voldoende gestimuleerd zijn om zelf iets te starten etc.
Daarnaast gaan de jobs van mensen die besluiten weg te gaan hoogstwaarschijnlijk ingevuld worden door mensen die wƩl passen in een big corporate omgeving, dus win-win.
Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de āwat alsā.
SAP van het alom geliefde Ariba en gelouwerde Succesfactors. This is where products go to die.
Zonde, maar begrijpelijk van de founders.