Gisteren The Creator gezien, de nieuwste film van Gareth Edwards (staat op Netflix). Heeft een originele insteek: het is een semi-postapocalyptische wereld waarin AI enkele decennia geleden eigenhandig een atoombom in Amerika liet ontploffen, waarna AI verboden werd. In Azië is men op een aantal plekken toch AI blijven doorontwikkelen, waarna de Amerikanen die willen uitroeien.
De film voelt zeer hard aan als die andere film van Gareth Edwards: de Star Wars-spinoff Rogue One. Ik heb me er mee vermaakt, alleen het einde vond ik wat over the top. Prima filmpje voor op een donkere winkeravond - en genomineerd voor twee Oscars!
Yes yes! Die film was echt wel mijn late night scrolls op artstation profielen mooi samengebonden tot een feature length film (er zat ook een DAE alumni in de vfx wat echt insane cool is!)
Sorry om de party pooper uit te hangen, maar ik vond het scenario zó debiel dat de visuals het helaas niet goed meer maken. Echt waar, alle robots in die film zijn dommer dan de smartphone in je broekzak.
Ik moet hier lensco bij treden, ik heb die zelfs in de cinema gaan zien. Mooie beelden dat is het enigste dat ik me nu nog kan herinneren, ik weet dat ik buiten kwam en dat ik spijt had