The Robots Are Coming: Figure x OpenAI demo

Indrukwekkende demo van Figure, een AI robotics bedrijf die general purpose humanoid robots bouwt, end-to-end verbonden met OpenAI.

Als dit unprepared is is de combo redeneringscapaciteit + motoric skills heel straf, het toont, of zou kunnen tonen, hoe dicht we eigenlijk al staan bij een general purpose robot in huis.

3 likes

Die video is echt nice! Cool hoe robotics en AI nu al samenwerken. Tegelijk is dit qua ‘conversation’ of reasoning echt gewoon GPT level en niets meer, nog zeer statistisch. Wel echt zot cool.

zot om te zien dat het eerste filmpje op hun Youtube nog maar 4 maand geleden is en hoe snel de status updates zich opvolgen.
Hun Master Plan is ook wel een must read Master Plan | Figure

1 like

Uit hun Master Plan:

Safety: It’s essential that our humanoids will be able to interact with humans in the workplace safely. We will design them to be able to adhere to industry standards and corporate requirements.

“Fully-learned” en “safety” gaan typisch niet zo goed samen in robotics, heb ik me eens laten vertellen. Nieuwsgierig hoe ze dat gaan aanpakken.

Impressive demo! Maar een demo in gecontroleerde omstandigheden? Ik stel me altijd de vraag hoe hard dat gescript is.

De Google Gemini Demo heeft het beetje verpest voor mij.
Ik bekijk dit soort demo’s niet langer als het verwonderde kind, maar als de sceptische oude man :disguised_face:

Exact hetzelfde gevoel!

Ik heb exact hetzelfde… De antwoorden van Figure One zijn ook heel “menselijk”? Te menselijk zelfs? Bij zijn laatste antwoord rond 1:44 stottert hij zelfs en hoor je ook het inademen? Dat lijkt mijn niet ChatGPT driven dan?

Hakkelen, stotteren of aarzelen, Google Duplex deed het in 2018 al.
“To improve realism and increase engagement.”

Da’s op zich niks nieuws, maar het viel mij ook wel op bij de Figure 01, het was al even geleden dat ik het nog gezien had in een demo.

2 likes