Kan blijkbaar ook met de to-do van google, en die maakt ze ook automatisch zichtbaar in je agenda. Verder wel geen ervaring mee
Ik gebruik ook Google Tasks, 't is gratis en werkt naadloos samen met mijn agenda en mailbox.
Voor mails waar ik later pas iets mee moet doen, gebruik ik de snooze functie van Gmail. In sommige gevallen stelt Gmail zelfs een datum/tijd voor op basis van de inhoud van de mail.
Ik ben echt een fan van nieuwe tools, vooral to-do apps! Ik heb er al heel wat uitgeprobeerd, maar ben nu al een tijdje helemaal tevreden met TickTick. Ik gebruik het zowel op mijn telefoon als op mijn werk-pc.
Wat ik zo handig vind, is dat je tags kunt gebruiken en – echt ideaal – dat er een sneltoets is om in Windows snel een nieuwe taak aan te maken. Waar ik ook mee bezig ben, ik druk op de sneltoets, typ de taak in en klaar! Superhandig om snel dingen te noteren.
Ik heb ook een tijdje To-Do gebruikt, omdat dat goed integreert met Teams. Maar die sneltoets van TickTick vind ik toch echt veel fijner.
Je schrijft “En To-do’s op je agenda zetten.”
ik heb eerder ontdekt dat je de TO DO - planner agenda in overlay van je eigen agenda kunt plaatsen maar de taken met Due date blijven dan bovenin de dag staan. Is er een manier om de taak ook effectief als tijdsblokken in de agenda te zetten? (niet dat je een aparte agenda entry genereert want dat is voor mij geen winst)
Je kan in de “New Outlook” taken gewoon uit de to do lijst slepen en op je agenda plakken. Maar dat maakt idd gewoon een aparte agenda entry met een to do icoontje. Is gemakkelijk om tijd in je agenda te blokkeren voor grotere to do’s.
Maar ik vrees dat je voor wat jij vraagt ook per to do topic het uur en duration moet vermelden om het automatisch in je agenda te krijgen
New outlook. That’s the trick
bedankt.
Ben niet zo’n fan van de nieuwe ui maar misschien is het gewoon wennen en dit kan een overtuigend argument zijn
.
Weet iemand of je in Google tasks een takenlijst kan delen met iemand? Al een tijdje aan het rondzoeken, maar ik kan het precies niet vinden. Lijkt me nu niet zo een exotische usecase…
Update, via een omweg kan het. Je moet via Taskboard de takenlijst delen en dan synced ze tussen verschillende personen ook gewoon in de tasks of agenda app. Is wel een freemium model, je kan maar 5 lijsten delen, weet niet of er een max staat op het aantal personen.
Ben nu al een week bezig met Focumon.
- Ref link voor extra’s: hier
Het is een leuke web app (PWA, dus installable) met verschillende functies in een Pokémon achtige wereld:
- Quests (TODO / Task tracker)
- Habbit tracker
- Reward system (gebruik ik voorlopig niet)
Quests
Je kan quests (taken) aanmaken en instellen hoeveel reward points die opleveren. Met die reward points kan je via het reward system jezelf belonen als je genoeg punten hebt verzameld.
Je kan ook een quest book aanmaken met weerkerende quests.
Goed voor bv. taken voor project A, project B, enz… te scheiden.
Habbit tracker
Deze gebruik ik voor:
- Meer water te drinken
- Meer te bewegen (wandeling of fietstocht tijdens middagpauze)
- Workout
- Op tijd naar bed te gaan

Stacks
Een stack is een verzameling van quests. Dit is je takenlijst.
Met stack presets kan je snel bepaalde quests klaarzetten. Bij het starten van de dag voeg ik deze toe met 1 klik:
- E-mails, DM’s, JIRA board checken, dev env opstarten, water klaarzetten
Of je kan bv. stack presets maken op basis van:
- Pomo techniek
- 3:1 techniek (60 min werken, 20 min pauze)
- Vrije keuze van time blocks. Je hebt volledige controle.
Training center
Wanneer je in focus mode gaat kan je een training center joinen.
Je kan solo gaan of eentje joinen met andere focumon trainers.
Hier heb je toegang tot je stack presets en kan je extra quests toevoegen.
Ik ben echt onder de indruk van deze (PWA) app. Zit goed in elkaar!
Combinatie van de TODO / habbit tracker is wat het hem doet voor mij. ![]()