Ik moet vanaf oktober maandelijks naar de UK voor het werk (meestal 2 opeenvolgende dagen) en ben op zoek naar een goeie travel backpack die zowel wat basics kan houden (change of clothes, toiletgerief) en ruimte heeft voor een hoop tech (laptop, tablet, kindle, switch, accu, laders en misschien zelfs een camera).
Ik zag deze op Mrwhostheboss: Best Gomatic Travel Backpack maar had er nog nooit eerder van gehoord. Tips dus welkom!
deftige rugzakken zijn zo moeilijk te vinden, ik grijp meestal naar “classics” van Samsonite.
andere tips: https://eu.dbjourney.com/ (douchebags van vroeger)
en als je hem kan laten meebrengen door iemand uit Canada ( hoge import als je laat opzenden) … de Linus tech tips backpack… Backpack – LTTStore
Ik heb zelf veel rugtassen geprobeerd, van North Face, tot aan peak design, incase, vans en jansport.
Voor jouw usecase zou ik jansport adviseren. Daar kan erg veel in en de kwaliteit is erg goed. Ik gebruik hem zelf ook voor mijn werk, en in het weekend voor mijn kids tijdens trips door bossen en dierentuinen. 34 liter inhoud en verschillende compartimenten is echt de bom. Op Amazon is deze vaak in de aanbieding.
Ik heb net zoals Jesse, al een tijdje een “Douchebags”.
Ik heb een ouder model, toen hij nog “the backpack” heette en het bedrijf “Douchebags” ipv “DB Journey”.
Ik ben er heel tevreden van, de rugzak is “topload”, dus je legt hem op z’n achterkant, en de hele voorkant vouwt open, net zoals een handbagage koffer bv.
Aan de binnenkant van de flap die opengaat zitten een aantal vakken, hier bewaar ik mijn kabels, oplader van laptop etc.
Er zit een bovenvak in, daar zit bij mij mijn sleutel en mijn zonnebril. In dat vak zit ook een klein apart vakje met een haakje voor bv je sleutel.
Binnenin heb je links en rechts ook 2 vakken, hier zit bij mij enkel een airtag in.
Qua organisatie top dus!
Aan de buitenkant zitten “g hooks” waarmee je meerdere rugzakken van dit merk kan verbinden aan elkaar, maar er zitten ook riemen om bv een jas of skateboard tussen te stoppen, aan de zijkant riemen om bv een camera tripod vast te houden.
Heel goede rugzak imo, maar er zijn wel enkele belangrijke maars:
niet voor laptop groter dan 14inch. Op mijn vorige job had ik een 16 inch macbook en die paste net, dat was geen probleem maar die zorgde ervoor dat de hele achterkant kaarsrecht werd en de rugzak niet comfortabel meer was. Met kleine laptops heb je dat probleem niet.
Koop het juiste model, wat bedoel ik hiermee?
Eerste generatie had een flessenhouder aan de zijkant, latere generaties niet meer, nĂş terug wel denk ik. (Als dat belangrijk is).
Fake leder versie beter skippen. Dat fake leder begint af te pellen na een tijd en is niet te fixen. daarom heb ik een gekleurd model, die zijn volledig out stof, dat kan dus niet afpellen.
In de 21 liter kan best veel, maar voor trips (dus kleren etc) zou ik een groter model nemen.
De 26 liter of kijken naar de hugger van db journey. Die heeft dezelfde organisatie mogelijkheden en heb je in 30liter of groter.
Deze heeft als bonus dat het vak bovenaan, geen ruimte wegneemt binnenin de rugzak. Heeft een beetje een speciale look, maar wel cool vind ik. Ideaal om mee te reizen volgens mij!
Uiteindelijk voor deze gegaan en al een 3 daagse naar KrakĂłw gedaan als test. Echt een fantastische backpack. Kan veel meer in dan je initieel denkt en je boet niet in aan comfort als hij zwaar geladen is. Dikke aanrader
Heb zelf drie maanden gereisd met een Aer Travel Pack. Genoeg organisatie mogelijkheden, clamshell opening, comfortabel, … een van de betere rugzakken die ik ooit had.
Als je wat minder organisatie nodig hebt kan ik een Goruck aanraden. Die krijg je niet stuk. Maar is ook een stuk duurder.
Verder kan ik ook Evergoods CPL en Mystery Ranch 3DAP aanraden.
Pakt zou ook goed zijn, zelf nog geen ervaring mee.
Zeker als je langere tijd de rugzak moet ophebben zou ik altijd in het gamma van Osprey gaan kijken. Veel van hun rugzakken zijn qua draagcomfort (en, met de mesh aan de rugzijde, geen zweetrug meer) ongeëvenaard.
Als er een hoop tech-materiaal mee moet (camera ea.), kijk dan naar de rugzakken van WANDRD. Een keer kunnen uitproberen en goeie dingen gehoord.