USB-C voor om laptop met scherm te verbinden

Waar op letten? Lijkt eenvoudige vraag, maar ik vind het niet meteen.

Ik kocht dus een extern scherm, maar er zat geen usb-c kabel bij. Ik zoek dus een usb-c kabel die zowel mijn laptop oplaadt als beeld doorstuurt.

1 like

De kabel moet power delivery ondersteunen (usb-pd).

Maar ook beeld. Of wil PD ook zeggen beeld?

Want deze bvb heeft wel PD, maar bij de plus en minpunten staat “Deze kabel is alleen geschikt voor opladen, niet voor het overzetten van beeld.”.
Vb op Coolblue vind ik enkel die van apple. En zou graag minder dan 180€ betalen voor een kabel. Of kan dit niet.

Als iemand een linkje van een kabel heeft die werkt, laat maar doorkomen.

(Ik voel me een nonkel op een familiefeest :sweat_smile: )

1 like

Bij mijn monitor zat er een USB-C kabel bij. Maar iets als https://www.bol.com/be/nl/p/buddi-flex-usb-c-naar-usb-c-kabel-power-delivery-8k-60hz-videokabel-20gbps-dataoverdracht-1-5m-zwart/9300000181937317/?cid=1758567756706-2027823553649&bltgh=1f5bc518-4029-4a8f-92e0-0ce313e1636c.ProductList_Middle.2.ProductTitle moet dat toch doen ?

1 like

Ik zoek altijd op USB-C kabels die data kunnen ‘pompen’. Zo ben je zeker dat er ook stroom over kan.

(Eigenlijk koop ik geen kabels die enkel stroom kunnen leveren. Mijn kabeldozen zijn al vol genoeg.)

Bedoel je dan als er voldoende data over kan, je ook beeld kan verwachten?

En kan je een kabel van 15a20€ vertrouwen als Apple er 180€ voor vraagt?

Ik denk het zelf gevonden te hebben.

Sitecom Thunderbolt 4 Kabel 0,8 meter

of

Sitecom USB-C naar USB-C Full Feature Kabel 1,2 meter

Zit in de categorie ethernet kabels. :sweat_smile:

,Goede vraag eigenlijk. Ik moet zeggen dat ik ook niet super op de hoogte ben.

Thunderbolt lijkt mij overkill. Die kabels zijn vrij duur en is een specifieke standaard. Bij mijn weten werken die wel perfect als “gewone” usb-c maar ze zijn zo duur omdat ze meer kunnen. (Vooral hogere bandwidth).

Ik weet niet van waar je bent, maar ik heb een reserve Thunderbolt 3 kabel die wel even mag lenen. Zo kan je zoeken naar een goede betaalbare “gewone” usb-c kabel en intussen met die Thunderbolt verder?

Merci!

Ik bestelde gisteren deze Sitecom USB-C naar USB-C Full Feature Kabel 1,2 meter | Coolblue | Kabel converters, die komt straks toe. Ik hou jullie op de hoogte. :upside_down_face:

1 like

Ik kocht een tijdje geleden deze, om een USB-C scherm te kunnen gebruiken op een ancient Mac Mini waar ik geen vast scherm aan wou hangen.

Ook “cheap” en tot die toekwam bang afgewacht of die wel ging werken, maar works like a charm!

1 like

Welkom in de onduidelijkheid van de usb STANDAARD.

Hoewel de connectoren (usb-c) dezelfde zijn, zit er een resem aan usb standaarden achter, voornamelijk heeft dit te maken met transfersnelheid. Snelheid wil niet enkel data zeggen maar ook snelheid van beeld en geluid.

beste uitleg: Verschil tussen Thunderbolt en USB-C: alles uitgelegd - uni

4 likes

Deze werkt dus. Dank voor de tips!

3 likes
2 likes