Naïef?
Of momentum?
Ik overtuigde recent heelder vriendengroepen met succes. En zowaar de helft van de WhatsApp groep van het werk zit nu zelfs op Signal.
Er hangt iets in de lucht IMO.
Wat denken jullie? Could we reach a critical mass?
Naïef?
Of momentum?
Ik overtuigde recent heelder vriendengroepen met succes. En zowaar de helft van de WhatsApp groep van het werk zit nu zelfs op Signal.
Er hangt iets in de lucht IMO.
Wat denken jullie? Could we reach a critical mass?
Ik vrees voor critical mass, maar wel een goed signaal. Helaas zijn er volgens mij te veel non techie of ongeïnteresseerde mensen die de moeite niet willen doen…
Goed ‘signaal’
Ik was verrast dat zelfs de 50 plussers op 't werk (non-tech) deze week spontaan voorstelden om Signal te gaan gebruiken. Ik gebruik Signal al langer maar was ditmaal zelf totaal niet mee met de hype. Misschien volg ik het nieuws niet consequent genoeg .
In mijn ervaring was de hype 3 jaar geleden, toen WhatsApp nieuwe voorwaarden pushte. Maar daar lag toen blijkbaar minder volk van wakker.
Ja, is wat ver van mijn bed show voor velen. Reacties in de zin van ‘Denkt gij dat?’ Of ‘’t is toch allemaal hetzelfde’ krijg je dan! Probleem is dat mensen die niet genoeg tech-savvy zijn de risico’s niet inzien en er geen momentum is om over te stappen! Ik heb heel wat moeite moeten doen om mijn gezin te overtuigen over te stappen naar Signal
Meer dan privacy creëert nu de big tech involvement in de Amerikaanse politiek het momentum.
In Nederland wordt er gesproken van 1 maart als grote verhuisdatum. Geen idee hoe breed dit bekend of gedragen is. Er zal wel nog wat campagne nodig zijn. Influencers please rise?
Akkoord. Privacy is denk ik bij mensen die ik zie switchen niet de reden. Wel de inmenging van tech in de politiek en de persoonlijke verrijking die daarmee gepaard gaat.
(Beetje off topic en toch gerelateerd. Zag onlangs speech van Bernie Sanders in congres. Vat naar mijn gevoel goed samen wat de risico’s zijn ook voor de mensen die niet wakker liggen van tech. https://youtu.be/Go5xuokhnQY?si=4Dr-HnPNGlqusWSl)
Ik hoop zo hard dat ik Whatsapp binnenkort van men telefoon kan gooien!
Ik lees dat het niet mogelijk is om meerdere accounts in de Signal app te hebben. Da’s wat vervelend aangezien ik een werk en een privé simkaart heb.
Zijn hiervoor oplossingen?
Al enkele jaren Signal gebruiker en zonder enige aarzeling Whatsapp van mijn telefoon gegooid toen. Wie mij echt nodig heeft kan me altijd smsen of bellen.
Het viel mij toen ook op dat bijna mijn volledige vriendengroep zonder probleem Signal is beginnen gebruiken en dat nog steeds doet.
Ik doneer ook maandelijks aan Signal
Heb je iets specifieks gezegd om je vrienden te overtuigen? In mijn vriendengroep is er maar een iemand die echt geïnteresseerd is, de rest laat het koud.
Dit is mijn profielfoto op Whatsapp. Verschillende mensen contacteren mij nu spontaan op Signal (ook zonder pleidooi :p)
Ik heb ook de laatse week zo’n profiel image gebruikt. Ik denk dat de extra privacy hen allemaal aansprak.
Dat is exact mijn ervaring ook… helaas