Toevallig kom ik hier een forum tegen via Google dat topics bevat over de overheid, over eid etc. Voor ik me voor stel zit ik toch met iets wat ik graag hier kom voor leggen.
Wanneer je kijkt op de website in België van de vrt omroep lees je al snel dat er in het jaar 2024 door etische hackers 84 zwakke punten werden ontdekt bij dergelijke overheidsdiensten. En een jaar later lees ik dat er nu, na 5 jaar werking een record aantal zwakke punten werden bloot gelegd nl. een slordige 96 zwakke punten. Nu ben ik er echt niet meer happig op om mijn gegevens daar in die zeef gedurende 3 maand open en bloot te laten bewaren. Straks moet ik een nieuwe eid gaan halen, allee ‘t is te zeggen het basis document. En dat ze mijn gegevens in die twee chip op de eid willen het zij zo. Maar wat mij betreft niet op deze manier. Voor mijn part werken ze met een stick, een sd of zo, via mail misschien? Geen idee. Maar wanneer de overheid telkens zakt voor haar eindejaars examen moet ze toch ook op een bepaald punt haar conclusie trekken vind ik dan?