Ik wil voor mijn werk enkele product video’s maken. Gezien onze producten een klein onderdeeltje zijn in een draaiende machine kan ik moeilijk met een camera ploeg langsgaan bij een van onze klanten om daar de productie te “hoggen” om een filmpje op te nemen.
En het volledig laten renderen in 3D zou mij een te grote zak geld kosten.
Daarom denk ik er over om een video te laten genereren door AI, maar er is zodanig veel op de Video AI markt en ze beloven mij allemaal de 7e hemel. Maar welke is echt de moeite om een subscription op te nemen? Al is het maar voor een paar maand.
Momenteel kijk ik naar Runway of Google (Nano banana)
Iemand ervaring met een tool of misschien wel een agency die hier op inspeelt?
google veo 3.1 zit gewoon in je gemini abbo en werkt tot op bepaald ehoogte echt goed… is wel niet gewoon een prompt ingeven, is per scene verschillende precies prompts ingeven…
Voorlopig al eens getest met bananaproai, omdat je gratis credits krijgt en dus verschillende modellen kan testen. VEO 3 van google lijkt mij voorlopig de beste. Dus ga een abbo nemen op Gemini.
Ben nu vooral nog aan het zoeken naar een goeie manier om in detail te prompten. Want de resultaten zijn nog niet schitterend. Wat research leert mij dat je best kan werken met gegroepeerde commando’s. Maar kan zeker nog uitgebreider…
Zoals bijvoorbeeld:
Subject{detail description of object}
Action{detail description of action}
Location{this is all happening on the inside of an industrial machine}
Camera{virtual camera that can freely move around in the machine to zoom in on certain specific parts}
Higgsfield nu ook eens getest, het werken met @elements is super handig. Daar kan je je product verfijnen en heb je consistente resultaten.
Maar helaas snappen video modellen nog te weinig fysica en zweeft alles zo wat rond.
Voorlopig staak ik mijn experiment, binnen een maand of 6 nog eens opnieuw proberen…