Vinyl > AirPlay?

Iemand ervaring met platenspeler op AirPlay steken?

@Aster Mocht je ergens een deal of affiliate zien voor deze? Pro-Ject T1 BT hoogglans zwart | Platenspelers | HOBO hifi (Mag ook de gewone T1 zijn.)

1 like

Zou het interessant zijn om een tussen-aparaat te zoeken die RCA (rood wit) naar Airplay kan omzetten? Dan ben je niet gebonden aan vinyl spelers die Airplay out of the box ondersteunen.

1 like

Tijdje geleden al eens naar gezocht en niet meteen een geloofwaardig merk gevonden die dat aanbieden, raar maar waar…

Intussen heeft Pro-Ject wel hun BT Box maar geen idee of die AirPlay ondersteuning heeft.

indeed! maar je hebt bluetooth dus je kan zenden naar een apple device

or

hier een overly complexe setup omdat ik ooit tivoli hun multi rooms gekocht heb (niet doen). Maar ik mis ergens de airport express van vroeger. Dat was super simpel, maar helaas maken ze die niet meer. Als je die nog ergens vindt in tweedehands of zo, makkelijkste oplossing denk ik.

En anders platenspeler → mac mini, zoiets?

Ik heb nu een wiim, maar die kan geen airplay casten, wel ontvangen. Wel makkelijk, want die verzamelt mijn platenspeler, airplay, spotify connect etc. En gelijk wat er speelt gaat dan naar mijn tivoli speakers. Dus niet zitten sukkelen met bakje of app om de input te wisselen.

Oja, zorg dat je platenspeler een built-in pre-amp heeft, of je gaat die ook nog moeten kopen. Output signaal van phono is heeeeel zwak, dus je gaat er sowieso iets tussen moeten steken.

1 like

Heb nu een Pro-Ject met pre-amp idd. En dan een lange kabel onder mijn tapijt naar mijn Teenage Engineering OD-11.

1 like

De platenspelers met airplay zijn vaak trouwens omgekeerd aan wat je zoekt denk ik: ze hebben ook airplay receiver functionaliteit, niet casten naar airplay receivers.

1 like

Ik heb een Sonos amp waar mijn platenspeler op binnenkomt, zo stream ik die naar alle sonos en homepod speakers.