Ik ben aan het kijken om een VPN aan te schaffen, maar ik weet niet goed welke, too many options.
Ik maak veel gebruik van m’n laptop, smartphone en chromecast streaming devices… Not sure if possible, maar zou handig zijn als dit gwn vanop m’n router kan ingesteld worden?
Ik verkies Proton VPN. Kan je op al uw apparaten installeren, ook op je router (niet modem van Telenet, Proximus of dergelijke).
Het is open source, de Zwitserse privacywetten zijn van toepassing en het is echt makkelijk in gebruik. Nu nog met BF 3.99€/maand voor 10 toestellen.
Door @Freddy en @SibianDG ook gekozen voor Proton. Ook tevreden van! Staat standaard aan op m’n smartphone met de Secure Core optie om ads enzo te blokkeren.
Ik gebruik SurfShark. Heeft veel landen om te kiezen, dus goed voor streaming.
Gebruik die ook altijd als ik verbind met public wifi.
Kan je ook op routers installeren.
Jaren geleden een lifetime Keep Solid VPN unlimited gekocht. Ik gebruik het wel amper tbh. Enkel in het buitenland of om iets te streamen. Public wifi netwerken lukken me zelden om dan connectie te maken (wellicht niet meer de beste VPN service)
Wat opvalt: surfen met VPN = véél meer captchas en aantonen dat ik geen robot ben. Maar dat zegt vooral iets over de staat van websites vandaag, uitpuilend van de surveillance tech.
Misschien wat laat op het feestje hier, maar ik gebruik “Windscribe”.
(op een van de zeldzame momenten waarop ik een VPN nodig heb)
Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je 10 GB aan bandwidth per maand. Niet enorm veel, maar ik gebruik het amper, af en toe om “je moet in land x zijn” te omzeilen.
Ik ben ook zeer tevreden over Proton. Hiervoor gebruikte ik ook veel Private Internet Acces en die werkt ook uitstekend en hebben vaak een mooie aanbieding. Alleen is het moederbedrijf in andere handen gekomen waardoor ik een beter gevoel kreeg bij Proton.