Laptop stickers hebben we gehad. Smartphone hoesjes wellicht ook al (er zijn er alvast in de CC shop). Ongetwijfeld volgt ‘hoe ziet jouw homescreen er uit’ ook nog. (zéker nu dat punten oplevert )
Een zoekopdracht leerde me dat we het hier nog niet over wallpapers hebben gehad. Ook wel gekend als bureaubladachtergronden.
Ik herinner me dat ik vroeger Smashing Magazine intensief volgde en gebruikte, voor all things design, frontend en UI. Hartjes voor de hands-on en tegelijk inspirerende boeken, het positieve learning by doing & community gevoel en leuke conferenties. Soit ik wijk af. Er was ook een (heel klein) luik met maandelijkse wallpaper-posts, dat me steeds wist te bekoren.
Ik herinner me Musketon die (laaaang geleden) via z’n Instagram stories ook altijd vette visuals specifiek voor wallpapers dropte. (en uiteraard ook inspirerende talks bracht op conferenties - inclusief mexican wave op het einde)
Terug naar de conversation starter: die BasicAppleGuy maakt niet enkel mooie visuals - artwork is misschien een beter woord - hij brengt het ook mooi. Zo heb ik er nog eens voor gekozen op verschillende devices dezelfde achtergrond in te stellen. Smooth as silk.
En jullie, waar halen jullie je achtergrondafbeeldingen?
Ik switch tussen de default macOS wallpapers (Big Sur, Catalina landscapes of nu Sequoia) ofwel deze prachtige minimal wallpapers https://hector.me (vooral de Wavey)
In afwachting van het eerste bezoek mét dochters aan Rock Werchter volgende zomer probeer ik mij alvast in te leven met eender welke Olivia Rodrigo wallpaper. Currently this one
Mijn wallpaper zie ik enkel (gedeeltelijk) op het tweede scherm. Op mijn hoofdscherm staan outlook, Rational Developer for i, Windsurf, Chrome altijd full-screen open.
Ik gebruik m’n desktop wel voor tijdelijke bestanden en screenshots. (Ja ik weet dat je screenshots ook in automatisch in een mapje kan zetten ). Maar snelle toegang via zo’n hotcorner om alle vensters even aan de kant te zwieren. Dus op die manier krijg ik de desktop nog vaak te zien.
Iets wat ik echt niet gebruik (in macOS): die meerdere virtuele desktops. (Wel gewoon 2 schermen)
Al jaren een CC wallpaper maar die krijg ik enkel te zien als ik 1 keer per maand mijn laptop heropstart. Ik kom zelden op mijn bureaublad want clean desk policy
Ik heb een jaartje geleden mijn beste C# skills eens opgerakeld om een programmatje te schrijven die in de tray leeft en elk uur even controleert om mijn wallpaper correct te zetten.
Wallpapers zijn de 8bit day wallpapers. Een toffe pee heeft het startscherm van de 3de generatie Pokémon game omgevormd naar wallpapers: https://imgur.com/a/8bit-day-VZ9H2