Opmerkelijk: Walmart breidt de advertising-business uit en trekt ook de kaart van CTV. Die laatste wordt trouwens steeds belangrijker in de opkomende markt van marketing mix modeling, nu we simultaan naar cookieless en post-linear tv evolueren. Zie bv iSpot dat daar met een Superbowl transparency rapport komt e.d.
Ik snap niet meteen wat tv’s (toestellen) en advertising met elkaar te maken hebben?
Kopen ze dan een televisie merk om reclame’s te kunnen tonen bij het opstarten van de tv?
Zodra je in je digibox/decoder/chromecast/apple tv zit, zit walmart er niet meer tussen?
(Totaal niet mijn sector dus mijn excuses voor de onwetendheid!)
Exact dat. Je hebt bv. Amazon FireTV waarop je verschillende streamingdiensten (‘Channels’) kan zetten. Idem met Roku. Reclame-inkomsten zijn pure ads, of content aanbevelen op homescreen. We praten over dit nieuws in de podcast van donderdag: ongeveer 20% van TV-reclame in VS is via Smart TV. Veel geld dus.
Crazy. Ik schrok dat Fire TV zo een ding is in de US, blijkbaar.
Ben vooral geïnteresseerd in die ‘nieuwe tv’ concepten qua advertising. Die above the line kanalen bleven toch de stronghold van de grote consumer brands. Met lineaire tv dat nu echt her en der doodbloedt, wordt dat een interessante evolutie. Lijkt me ontzettend gefragmenteerd te worden.