Ward Cristensen die mee het BBS uitvond overleden aan 78

Ward was de co-uitvinder van de Bulletin Board System technologie.

In the 1980s and 1990s, BBSes introduced many home computer users to multiplayer online gaming, message boards, and online community building in an era before the Internet became widely available to people outside of science and academia. It also gave rise to the shareware gaming scene that led to companies like Epic Games today.

Het internet vandaag heeft veel schatplicht aan Ward. Merci.

Ik heb het net niet meegemaakt (online sindssss 1996), wie heeft deze supposed golden era mogen ervaren?

3 likes

In 1990 gebruikte ik mijn Macintosh LC om via een modem, die ik uit de VS had geĆÆmporteerd, in te bellen op een BBS in Gent. Van daaruit kon ik doorverbinden naar een BBS in Nederland of de UK om een game van 400 Kb te downloaden. Hoewel het proces een uur duurde gaf het gevoel van connectiviteit op afstand een bijzondere voldoening ā€“ tot je uiteindelijk ontdekte dat het spel zwaar suckte.

3 likes

Hier ook zo de online wereld leren kennen. Ik belde in op een aantal BBSen in Belgiƫ. Was vooral om illegale software en games te downloaden maar ook om te chatten.
Via BBS ben ik geĆÆnteresseerd geraakt in computer graphics. Ik maakte ANSI art en menu designs. Zo ben ik dan later met graphic design begonnen.

1 like