Wat lezen jullie aan het zwembad?

Binnenkort slaan we de laptop weer eens dicht voor een paar weken en ik ben wat inspiratie aan het opdoen.

Welk boek, magazine, handleiding,… lezen jullie op vakantie?

1 like

Top gear op nummer 1
Verder veel artikelen die ik heb opgeslaan in Pocket.
Youtube, podcasts en reddit

1 like

Oortjes die nog maar sinds deze maand nieuw zijn voor rond en in water: Openswim Pro – Shokz.
Vroeger was het ofwel enkel mp3 files of enkel Bluetooth. Met deze is het eindelijk na jaren beiden.

1 like

Ik heb een gevarieerde mix samengesteld om mee te nemen naar de bergen in Zwitserland:

• Queenie van Candice Carty-Williams (modern/literatuur)
  • The Last Devil to Die van Richard Osman (#4 Thursday Murder Club - mystery)
  • Birdsong van Sebastian Faulks (historische fictie/klassieker)

En waarschijnlijk nog een aparte selectie op de e-reader :smiley:

1 like

Thursday Murder Club is top!

absolute aanraders:

• de trilogie van het 3 body probleem (Cixin Lui) beste ooit!!
  • de volksjury boeken (top true crime)
  • Duin (Dune) van Frank Herbert (7-delige originele versie gelezen en werkelijk bijna-religie-ervaring)

voor de iets meer wetenschappelijke ervaring:

• Waarom niemand kwantum begrijpt en iedereen er toch iets over moet weten van Frank Verstraete en Celine Broeckaert, meesterlijk uitgelegd!
  • de boeken van de Nerdland-familie
    (Insecten, Fysica, Chemie, DNA, De Geknipte Genen, Wiskunde… en Code Rood waw)

veel leesgenot :))

1 like

Elon Musk biografie & There’s no such thing as Artifficial Intelligence

2 likes

Het afgelopen pakweg jaar op m’n Goodreads beland dat ik warm kan aanbevelen.

:space_invader: Sci-fi:

• Blue Ant-trilogie van William Gibson. Man die de wereld ‘cyberpunk’ schonk (Neuromancer-trilogie). De Blue Ant-boeken vond ik ook echt cool. (En lezen iets vlotter dan de Neuromancer-reeks.)
  • Na Foundation ook nog eens de Robot-boeken van Asimov opnieuw gelezen. Echt zalig.
  • Recursion en Dark Matter van Blake Crouch ook top.
  • Net als The Expanse-reeks van James S.A. Corey

:open_book: Andere fictie:

2 likes

Liggen hier klaar voor de komende weken:

• The Coming Wave door Mustafa Suleyman (Deepmind)
  • To Pixar and Beyond: My Unlikely Journey with Steve Jobs door Lawrence Levy
  • Een kern van waarheid door Peter Buurman

Momenteel ben ik bezig aan All Fours van Miranda July, en heb ik mij ook eens aan een Star Wars-boek gewaagd (Light of the Jedi)

1 like

Recentelijk gelezen:

• Yellowface - RF Kuang - ****
    Hoever kan je gaan met leugens?

• De stad en z’n onvaste muren - H. Murakami - ****
    De nieuwe van Murakami. Als je houdt van een lyrische stijl en parallelle universa, dan is dit je ding

• The everything - Dave Eggers - ***
    Een vervolg op The circle - kan ook als stand alone gelezen worden. Hoe men vanuit inside het Alles/ het monopolie wil saboteren of te wel ‘How far the Metaverse can go?’

Liggen klaar om op vakantie te lezen:

• The ministry of time - K. Bradley
    Op de achterflap staat (…) wat betekent het om de geschiedenis te trotseren als de geschiedenis bij je in huis woont? 'bout timetravelling dus…

• Ready Player Two - E. Cline
    Het vervolg op Ready Player One. Hopelijk een niet al te cheesy en goedkoop vervolg. Krijgt op Goodreads wel 3,5 *, dus worth to try

• Recentelijk heb ik het eerste seizoen van ‘Dark Matter’ gebingewatchet. Ik kende de schrijver Blake Crouch enkel van naam. Daarom staan nu ook ‘The One’ (ook als serie op Netflix beschikbaar) en ‘Reset’ op de readinglist.

• Tot slot staat ook nog de nieuwe van A. Tchaikovsky ‘Service Model’ op mijn readinglist. ‘To fix the world they first must break it further.’ Dat belooft!

1 like