Wat was jouw eerste emailadres?

mijn achternaam.be was al bezet :frowning:

dus ik heb mijnachternaam-mijnvrouwhaarachternaam.be geregistreerd

is vaak wel lastig om te spellen. dus soms geef ik gewoon voornaam.achternaam@gmail.com door

1 like

Pro tip voor wanneer je snel een e-mailadres moet doorgeven of invullen aan een pakjesautomaat:

• koop een domeinnaam met je postcode of een ander random getal zoals 7777.be.
  • stel een catch-all adres in.
  • gebruik post@7777.be

Natuurlijk ook te gebruiken voor uw blog ofzo! :smiling_face_with_sunglasses:

2 likes

Herkenbaar, ik heb mijn achternaam.be al zo’n 8-9 jaar en ik krijg regelmatig mails binnen die bestemd zijn voor een gelijknamig verzekeringskantoor.

Mijn 9000.gent domeinnaam gaat dan toch nog van pas komen :laughing:

5 likes

Ik ben van de tijd dat je uitgenodigd moest worden om “te mogen” een gratis Gmail account maken…. Maar ook toen al was voornaam@gmail.com bezet :slight_smile:

Als je zelf een account had kon je 3 nieuwe invites versturen, dit is er één van:

3 likes

Op die domein ben ik wel jaloers!

2 likes

lid van de voornaamachternaam@gmail.com club :partying_face:

leuk weetje: gmail kijkt niet naar punten in de emailadressen. Als je mailt naar voor.naam.achter.naam@gmail.com of voornaam.achternaam@gmail.com komt dat gewoon allemaal toe op voornaamachternaam.gmail.com (heel misschien wel in je spam)

2 likes

Je kan zelfs extra informatie toevoegen met een +

voornaam.achternaam+computerclub@gmail.com komt gewoon aan bij voornaam.achternaam@gmail.com

handig als je je ergens registreert en wil weten of ze je adres hebben doorgegeven/verkocht aan anderen.

Let wel, sommige email adres validators op online formulieren houden niet van die +

5 likes

Op iOS en macOS kan je ook Hide My Email gebruiken die dan een e-mailadres genereert per website/app. Volgens mij heeft DuckDuckGo iets gelijkaardigs.

Proton Pass en Firefox hebben dit ook :slight_smile: