Wat was jouw eerste emailadres?

Wat was jouw eerste emailadres?

Ik ging online in het gezegende jaar 97, via internet provider Ping, door een road show in de lokale bibliotheek waar ze formulieren uitdeelden (ik herinner me dat thuis nog in te vullen, de anticipatie was moeilijk te bevatten).

Mijn eerste persoonlijke mailadres was ort@ping.be.

4 likes

mijn eerste was peter.@advalvas.be

Ik heb geen mails van voor 2001 in mijn gmail gemigreerd, maar ik schat dat het ook ergens halverwege de jaren 90 moet geweest zijn.

Daarvoor had ik wel een fidonet (echomail) adres bij de HCC via mijn 14.4k modem, maar iets zegt mij dat dat niet meer bestaat.

1 like

Mijn eerste adres was @pandora.be :smiley: dat was toen een gedeelde mailbox, met de ouders… Mijn eerste “eigen” adres was uiteraard [iets onnozels]@hotmail.com

1 like

Ik zit nog altijd op mijn @skynet.be adres van toen

2 likes

ik dacht dat ik iets had bij @glo.be, toen de 28k modem nog hip was

1 like

Snelheidsduivel! :wink:

1 like

dat was toen ook niet snel ;-), alle geluk dat telenet snel was met de uitrol in onze straat

Toch dubbel zo snel als mijn eerste 14.4 modem. gevolgd door een whopping 56K versie die dienst heeft gedaan totdat Telenet in onze buurt beschikbaar kwam.

En alles natuurlijk op de Amiga 500+ met gigantische 50MB harddisk en 8MB extra geheugen. Printen deed ik op de Star LC24 kleuren matrixprinter.

Good times (behalve als vrouwlief dringend moest telefoneren tijdens het downloaden van een foto)

asterix@planetinternet.be

via 1 maand gratis internet van een cdrom bij de clickx .

Duidelijk van dezelfde generatie als @ort :wink:
daarna aangevuld met oester@pandora.be om dan toch een serieus adres te hebben met astermeert@hotmail.com en dan bij de eerste invites van gmail met 1Gb gratis (!) naar aster.meert@gmail.com over te gaan (hotmail is nog steeds mijn spamaccount)

3 likes

Tweede core memory: Telenet die kwam installeren.
Plots 24/7 online met zotte snelheid en geen telefoonlijnen bezet. En zelfs mijn eigen telefoonlijn op mijn kamer met een koe-telefoon! Magisch.

1 like

Hotmail is voor zowat iedereen de vuilbak van het internet. De spamfilter doet namelijk niks en kijkt toe hoe de rotzooi binnenstroomt.

1 like

Ons dorp had pas telenet vanaf (ik denk 1999) als 1 vd laatste in vlaanderen. (ook ADSL was niet beschikbaar) tot dan een absurd dure en trage isdn lijn :frowning: met een max van 128bit, 0,128 mbit ? bij gebuik van beide lijnen(!) 500 euro telefoonrekeningen waren mijn deel :frowning:

*te zeggen mijn ouders….
(allemaal voor ilse.nl, mirc, icq en astalavista naast andere puberjongens bezigheden op het vroege www)

2 likes

Dedication! :flexed_biceps:

In 1995 een PING-account, recht uit de BBS-wereld met een pokkedure modem uit de VS. In 2000 een eigen domein gekocht; de website is intussen dood, maar dat OG-mailadres weiger ik na 25 jaar koppig met pensioen te sturen.

3 likes
3 likes

Ik ben nog steeds blij met mijn vintage hotmail account :slight_smile: Ik denk dat ik de Spamfilter goed getraind heb.

2 likes

2 likes

1000 OG-punten voor “voornaam@gmail.com” (helaas…)

1 like

Peace-out511 weet niet meer waarom en een heel oud ongebruikt Twitter account hangt hier nog steeds aan vast :man_facepalming:

hoeveel punt krijg je voor voornaam@achternaam.be? :laughing: Voor de mannen die er snel bij waren om hun eigen achternaam te registreren… en nu wel alle mails krijgen van de gelijknamige Citroen garage :innocent:

3 likes