Ik ging online in het gezegende jaar 97, via internet provider Ping, door een road show in de lokale bibliotheek waar ze formulieren uitdeelden (ik herinner me dat thuis nog in te vullen, de anticipatie was moeilijk te bevatten).
Mijn eerste persoonlijke mailadres was ort@ping.be.
Mijn eerste adres was @pandora.be dat was toen een gedeelde mailbox, met de ouders… Mijn eerste “eigen” adres was uiteraard [iets onnozels]@hotmail.com
Toch dubbel zo snel als mijn eerste 14.4 modem. gevolgd door een whopping 56K versie die dienst heeft gedaan totdat Telenet in onze buurt beschikbaar kwam.
En alles natuurlijk op de Amiga 500+ met gigantische 50MB harddisk en 8MB extra geheugen. Printen deed ik op de Star LC24 kleuren matrixprinter.
Good times (behalve als vrouwlief dringend moest telefoneren tijdens het downloaden van een foto)
via 1 maand gratis internet van een cdrom bij de clickx .
Duidelijk van dezelfde generatie als @ort
daarna aangevuld met oester@pandora.be om dan toch een serieus adres te hebben met astermeert@hotmail.com en dan bij de eerste invites van gmail met 1Gb gratis (!) naar aster.meert@gmail.com over te gaan (hotmail is nog steeds mijn spamaccount)
Tweede core memory: Telenet die kwam installeren.
Plots 24/7 online met zotte snelheid en geen telefoonlijnen bezet. En zelfs mijn eigen telefoonlijn op mijn kamer met een koe-telefoon! Magisch.
Ons dorp had pas telenet vanaf (ik denk 1999) als 1 vd laatste in vlaanderen. (ook ADSL was niet beschikbaar) tot dan een absurd dure en trage isdn lijn met een max van 128bit, 0,128 mbit ? bij gebuik van beide lijnen(!) 500 euro telefoonrekeningen waren mijn deel
*te zeggen mijn ouders….
(allemaal voor ilse.nl, mirc, icq en astalavista naast andere puberjongens bezigheden op het vroege www)
In 1995 een PING-account, recht uit de BBS-wereld met een pokkedure modem uit de VS. In 2000 een eigen domein gekocht; de website is intussen dood, maar dat OG-mailadres weiger ik na 25 jaar koppig met pensioen te sturen.
hoeveel punt krijg je voor voornaam@achternaam.be? Voor de mannen die er snel bij waren om hun eigen achternaam te registreren… en nu wel alle mails krijgen van de gelijknamige Citroen garage