Voor de Windows users:
De lijst van @JesseD is al vrij volledig maar wat ik er nog bij heb is:
- Kill process => gemakkelijker dan force quit
- Screen OCR => voor die lastige mensen dat track & trace nummers als screenshot sturen

- Speedtest => om te zien of de lamp nog brandt
Uit nieuwsgierigheid. Klopt het dat features gelijkaardig zijn aan wat Powertoys biedt voor Windows?
YUP en dat allemaal gratis… apple people love throwing money at things
Raycast heeft een heel genereuze free tier. Je hoeft er zeker niet voor te betalen.
Ik zit nog steeds op de gratis versie.
Het enige wat ik zou willen uit de pro versie is cloud sync. Gelukkig kan je gewoon settings exporteren en importeren.
Mijn liefde voor Raycast wordt alleen maar groter/obsessiever.
De tool is ofwel underwhelming (‘Spotlight-kloon’) of overweldigend, dus een bescheiden introductie neergepend.
Pro tip: Claude Code project launcher voor Raycast gebouwd.
So fast. Enter launches, cmd+shift+enter launches --dangerously ![]()
Zalige thread en om een of andere reden compleet gemist.
Ik dacht dat ik raycast vrij intens gebruikte. Maar als ik dit lees zit ik aan 20%.
Leuke easter egg is de confetti command. Ik heb er een hot key voor gemaakt. Super cool als je in een debug sessie zit met een collega en je vindt eindelijk een oplossing voor het probleem waar jullie op zoeken. Celebrating the small wins!
Ik weet alvast weer waar ik me dit weekend mee bezig houd: mijn raycast setup optimaliseren.
ps: @Freddy coole blog, ik heb notion uiteindelijk geditched voor obsidian maar blijf strugglen met de learning curve. Call me old fashioned maar voor mijn notes wil ik gewoon dat het werkt, zonder dat ik er veel over moet nadenken… de eindeloze opties met AI, doordat het gewoon markdown files zijn, doen me voorlopig toch niet terugkeren.
<3 Confetti command, kende die nog niet.