Dag iedereen,
Lowiek hier. Ik ben een trouwe luisteraar/lezer en grote fan van de sfeer op dit forum. Ik ben zelf geen techneut, maar ik zit al maanden met een idee voor een app dat me maar niet loslaat. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat hier potentieel in zit, maar in mijn eentje lukt het me nooit. Daarom dat ik mijn gedacht hier eens in de groep gooi.
Het probleem? De administratieve miserie van elke zelfstandige.
Ge kent dat wel: bonnetjes die overal rondslingeren, facturen najagen, en die btw-aangifte waar ge al mottig van wordt als ge er nog maar aan denkt. De bestaande tools zijn vaak lomp, duur en lossen het probleem niet écht op.
Mijn gedacht: Een financiële compagnon die voor u werkt.
Ik droom van een app die al die zever voor u oplost. Een slimme tool die u helpt ondernemen, in plaats van u alleen maar cijfers te laten intikken. Denk aan:
• Facturen die zichzelf verwerken: De app vist facturen uit uw mailbox, leest ze in en koppelt ze subiet aan de juiste betaling op uw bankrekening.
• Automatisch stockbeheer: Aankoopfactuur binnen? Uw stock wordt vanzelf aangevuld.
• Betalen on the spot: Een bonnetje direct vereffenen? QR-code scannen, betalen en 't is in orde.
Waar ik nu sta
Ik heb mijn huiswerk al gedaan. Er ligt een heel plan op tafel met welke features erin moeten en hoe de app zou kunnen werken. De ‘businesskant’ en de visie zijn er. Nu begint het plezante deel: het effectief maken.
Dus, mijn vraag aan jullie: wie heeft hier goesting in?
Ik zoek gemotiveerde mensen om dit project mee vorm te geven. Ik wil een team of een community bouwen rond dit idee. Dat kan op alle mogelijke manieren:
• De Techneuten: Zijt ge een developer (Firebase, JS,…) en hebt ge zin om hier de tanden in te zetten? Als mogelijke partner, of gewoon om mee te helpen waar ge kunt?
• De Testers & Feedbackgevers: Lijkt het u gewoon plezant om de eerste versies te testen, bugs te zoeken en uw ongezouten mening te geven? Die feedback is goud waard!
• De Meedenkers: Hebt ge goeie ideeën over design, gebruiksgemak of het concept zelf? Alle input is welkom.
Kortom: ik zoek vooral mensen die hier, net als ik, energie van krijgen. Het einddoel is om een ijzersterk team te vormen, maar elke vorm van hulp of interesse is een perfect begin.
Merci alvast!
En hopelijk kan ik in de toekomst zeggen ’ ik ben blij dat gij in m’n team zit’.
Groeten, Lowiek