Wifi repeater

Wij verhuizen binnenkort en ik ben ook van plan om access points aan te kopen om overal goede WIFI coverage te hebben.

Ik was me aan het inlezen over TPlink Omada, maar hier zijn blijkbaar veel mensen fan van Fritz?

To be clear: ik wil geen wifi repeater. Ik zal de standaard WIFI van Proximus gewoon volledig uitschakelen en wil zelf een wifi netwerk opzetten.

@XIV @Quinten ik lees dat jullie TP-link gebruikers zijn? Welke setup hebben jullie draaien?

Ik was van plan om 2 APs aan te schaffen en een Omada controller om deze te beheren.

Inderdaad benieuwd naar de ervaringen hier met TPlink Omada (of Fritz
). Na verhuis wil ik ‘t netwerk degelijk opnieuw opzetten. Ik kan voor een prijsje een Unifi Controller overnemen, maar heb het gevoel dat ik voor alle bijkomende hardware meteen een premium van 30% betaal vergeleken bij TPlink en Fritz

Ik heb TP link deco mesh wifi, heel tevreden van. Zijn “wired backhaul” aangesloten, dus bedraad met elkaar verbonden via ethernet kabels in de muur. Kunnen ook draadloos met elkaar communiceren maar dat is minder stabiel natuurlijk. Wij hebben dat een tijdje gehad en was echt wel okĂ©.

Voor buiten heb ik een tp link omoda (eap 226). Werkt super goed, grote range. Is ingesteld als apart netwerkt -outdoor.
Na de verbouwing hebben we een wachtbuis gelegd voor elektriciteit en internet naar buiten.

Heel tevreden van! Geen specifieke reden om voor allebei tp link te kiezen, buiten dat ik het merk kende en weinig slechte ervaringen mee heb gehad.

1 like

Hier ook TP-Link Mesh wifi. Gemakkelijk te installeren en goede kwaliteit wifi, echt nog geen last mee gehad.

Met de app kan je zelf apparaten prioriteit geven (bv laptop tijdens thuiswerken) of apparaten (lees: mensen) uitsluiten

WIFI 7 is bullshit tot op heden maar zal dat ook blijven dus hou het op de goedkopere wifi 6e

tplink: easy shizzle , doet wat het moet doen, for noobs

fritz: als je wil spelen en instellen en configgen, fully customimizable, for enthousiasts

1 like

Hier ook. Content mee :victory_hand:t2:

Ik ben niet voor de TP-link Mesh oplossing gegaan, maar wel voor hun access points met een controller. Iets meer vrijheid in configuratie

2 likes